نخستین نشا مکانیزه برنج در فریدونکنار انجام شد+عکس

به گزارش بصیرنیوز، نخستین نشا مکانیزه برنج در فریدونکنار با حضور نصیری فرماندار، محمدی بخشدار مرکزی، هادی‌زاده مدیرجهاد کشاورزی و جمع دیگر از مسئولین شهرستانی در شرق فریدونکنار انجام شد.

محمد هادی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار در حاشیه کشت نشا مکانیزه و در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سطح زیر کشت مکانیزه برنج در سال جاری نسبت به سال قبل چهار برابر رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: فریدونکنار با برخورداری از ۶ هزار و ۲۳ هکتار اراضی کشاورزی و چهار هزار و ۴۲۰ بهره‌بردار از شهرستان‌های پیشرو در امر کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان مزایای کشت مکانیزه گفت: از مزایای کشت مکانیزه می‌توان به کاهش سختی کار، صرفه‌جویی در وقت، انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره‌گیری از نیروی کار و کاهش هزینه‌های تولید نام برد.

هادی‌زاده یادآور شد: در سال جدید تعداد ۲۴ نفر متقاضی دریافت دستگاه نشاکار برنج از فریدونکنار به بانک عامل معرفی و تعداد ۱۸ نفر موفق به خرید دستگاه نشاکار شدند و در حال حاضر نیر ۵ متقاضی جدید به بانک عامل معرفی شدند.

وی تصریح کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، کشت مکانیزه برنج موجب جلوگیری از تجمع کارگران در مزارع برنج و بهترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال کرونا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا