فعالیت بدنی منظم یکی از راه‌های مقابله با کرونا است/ لزوم توجه بانوان به ورزش در خانه

به گزارش بصیرنیوز، فهیمه حسین‌زاده کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما به مناسبت آغاز هفته ملی سلامت اظهارکرد: شعار امسال هفته ملی سلامت حمایت همگانی از مدافعان سلامت است.

وی با اشاره به راهکارهای اصلی مقابله با شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: کرونا (کووید_۱۹) بیماری جدیدی است که امروزه نگرانی‌های زیادی را در سطح جهان به وجود آورده؛ هر عاملی که موجب قوی شدن سیستم ایمنی بدن شود می‌تواند در پیشگیری از این بیماری کمک کند.

این کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده فعالیت بدنی منظم، سطح ایمنی را برای مقابله با این ویروس بالا برده و زمینه ابتلا را کاهش می‌دهد.

حسین‌زاده یادآور شد: سیستم ایمنی بدن مانند یک تشکیلات نظامی است که ماموریت آن محافظت در برابرتاخت وتازهای خارجی موسوم به آنتی‌ژن بوده و عمده هدف این ویروس خطرناک حمله به دستگاه تنفسی می‌باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت هوازی موجب تقویت تهویه ریوی می‌شود گفت: ۱۵۰ الی ۳۰۰ دقیقه فعالیت هوازی و همچنین دو جلسه تمرین قدرتی عضلانی با بازه زمانی دو، پنج، ۱۰ و ۲۰ دقیقه‌ای و ورزش‌هایی همانند دوچرخه سواری، پیاده‌روی، زانو بلند بدون پرش، دویدن‌های نرم و طولانی موجب تقویت سیستم قلبی عروقی و تنفسی افراد می‌شود.

کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی با توصیه‌هایی برای بانوان، تاکید کرد: بهترین عملکرد بانوان در شرایط سخت بیماری کووید_۱۹ برای حفظ سلامتی خود و افراد خانواده به‌کاربردن استراتژی زندگی سالم مانند فعالیت‌های بدنی منظم، خواب کافی، قرارگرفتن در معرض نورخورشید و شادی ونشاط است که موجب افزایش سیستم ایمنی در افراد می‌شود.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه یکی از مشکلات روزمره بانوان خانه‌دار، عدم توانایی انجام فعالیت‌های منظم ورزشی در منزل است اظهارکرد:
باتوجه به شیوع بیماری کرونا، تحرک در محیط‌‌‌‌‌های کوچک و سر بسته مانند خانه با حداقل امکانات ورزشی از کارهای لازم و ضروری برای افزایش سلامت و جلوگیری از بیماری‌های مختلف است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا