بدلکاری تندروهای اصلاح‌طلب در ۱۶ آذر/قرار دادن ناشیانه نیروهای ارزشی به جای آمریکا

بصیر، روز ۱۶ آذر که از بدو نام‌گذاری به روز تبلور اعلام برائت از جنایات آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و روز معرفی سیاست‌های ضدانسانی آمریکای صهیونیست‌زده شهرت داشت، امسال شاهد تغییر رویکرد عده‌ای افراطی موسوم به اصلاح‌طلب در به حاشیه بردن آمریکا از طریق جایگزینی موهم نیروهای ارزشی بوده است.


سخنرانان منتسب به جریان یاد شده در دانشگاه‌های مختلف کوشیدند تا با شعارهای عوام‌فریبانه و متهم کردن دولت قبل به استبداد و حاکم کردن تک‌صدایی در دانشگاه‌ها، عدم موفقیت دولت فعلی را به نیروهای ارزشی و بسیجی نسبت دهند و علی‌رغم گذشت بیش از یکسال فعالیت دولت یازدهم همچنان با سیاست فرار به جلو، مراتب مسئولیت‌ناپذیری خود را به اثبات برسانند.

نکته درخور توجه در ۱۶ آذر ماه امسال، نپرداختن اغلب سخنرانان اصلاح‌طلب و حامی دولت به سیاست‌های نادرست و جنایات آمریکا در حق ملت بزرگ ایران است.

سخنرانی‌ها ناظر بر ادبیات میتینگی و فراکسیونی بود که بر متهم کردن منتقدان دولت و مجرم دانستن دولت قبلی و مترادف کردن آن با نیروهای ارزشی استوار بوده است.

تعابیری همچون: «تازه به دوران رسیده ها»، «مرتجعان»، «قدرت‌طلبان»، «اقتدارگرایان»، «تمامت خواهان»، «شکست‌خوردگان» و…، از فراوانی بالایی در سخنان سخنرانان ۱۶ آذر امسال برخوردار است که همه‌ی این تعابیر را به مخاطبان داخلی نسبت داده‌اند.

پرسش اصلی در این است که آیا ۱۶ آذر با شأن نزول برائت‌جویی از استکبار و شیطان بزرگ آمریکا، نباید مورد توجه و تأمل سخنرانان اصلاح‌طلب که به صورت سازماندهی‌شده به دانشگاه‌های سراسر کشور به ویژه دانشگاه آزاد گسیل شده بودند، قرار می‌گرفت؟

آیا این بدلکاری ناشیانه در جایگزین کردن نیروهای ارزشی داخلی به جای آمریکا، اتفاقی و ناخودآگاه بوده و همچون پرونده هسته‌ای کشور که از سوی دولت باطل‌السحر همه مشکلات داخلی و آن هم آمریکا را گره‌گشای این پرونده دانستن، از سر عمد و تفکر و باور قلبی ناشی از مقهور و مسحور و خودباختگی نیست؟!

آیا نباید از ساحت شهدا، دانشگاهی که قربانی جنایات شیطان بزرگ، آمریکا شدند، به واسطه بی‌مهری‌های امسال برخی اصلاح‌طلبان، پوزش خواست و به ملت بزرگ ایران هم توضیح داد؟

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا