کم‌توجهی به مسائل فرهنگی در فریدونکنار مشهود است

به گزارش بصیرنیوز، محمدعلی هاشم‌پور در جمع اهالی رسانه فریدونکنار اظهار کرد: وجود بیماری کرونا در کنار همه زشتی‌ها که موجب مشکلات زیاد برای همگان شد اما فرصت‌هایی را به همراه داشت که همدلی و انسجام مردم یکی از آن‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه یکی از پرچم‌داران مبارزه با کرونا بودند خاطرنشان کرد: درحالی که تمامی مراکز علمی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی به خاطر شیوع کرونا تعطیل شدند اما عرصه خبر نه تنها تعطیل نشد بلکه تازه کار خود را شروع و مخاطبان را آگاه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار تصریح کرد: پس از تلویزیون دومین رسانه‌ای که توانست در امر اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و آرامش خانواده‌ها نقش به‌سزایی داشته باشد رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی بودند.

هاشم‌پور با بیان اینکه بیش از ۲۰ کانال خبری در سطح شهرستان فریدونکنار مشغول به فعالیت هستند گفت: در برخی از این کانال‌ها متاسفانه اشکالاتی وجود دارد که نیاز به همکاری هم داریم تا این اشکالات برطرف شود.

وی تاکید کرد: نقدهایی که از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شود باید تمامی ابعاد یک موضوع را در نظر بگیرد و از نقد تک‌بعدی پرهیز شود که این مستلزم آموزش است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار با اشاره به اینکه کاستی‌های زیادی در این شهرستان وجود دارد گفت: متاسفانه مسائل فرهنگی در فریدونکنار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و شاهد فقر فرهنگی هستیم.

هاشم‌پور ادامه داد: تمامی مسائل جامعه دارای اهمیت است اما زمانی که به موضوعات فرهنگی توجه شود می‌توانیم شاهد چالش‌های کمتری باشیم.

وی افزود: در فریدونکنار بیشتر به مسائل اقتصادی و گردشگری توجه می‌شود که لازم است این توجه کمی به سمت فرهنگ سوق پیدا کند چراکه فرهنگ حلقه وصل بین تمام حوزه‌ها است و هر زمان که فرهنگ پیشرفت کند مسائل اجتماعی پیشرفت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا