انتقاد هاشمی از دخالت‌ در سیاست‌خارجی

بصير،به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار هیأت مدیره و جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، توجه به نهادهای غیردولتی و تشکّل های مردم نهاد به ویژه سازمان هایی که با تلاش و کوشش جوانان تشکیل شده اند را ضروری دانست. وی افزود: موانع اداری و بهانه جویی های شبه قانونی مخالفان تقویت بخش خصوصی با اصلاح و تدوین سیاست های صدر و ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی برطرف شد، اما در اجرا گرفتار دولتی شد که هیچ اعتقادی به آن نداشت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر واگذاری امور به مردم و موفقیت آن در مقایسه با بخش های دولتی، توجه به بخش خصوصی را یک روند جهانی دانست. در جامعه ای که ظرفیت برای اشتغال زایی وجود دارد، افزایش بیکاران با هیچ بهانه ای توجیه پذیر نیست. وی در پاسخ به ابراز نگرانی های اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در باره اوضاع کشور، به بایدها و نبایدهای مکرر بعضی از نهادهای کشور برای ایجاد محدودیت در کارهای دولت اشاره کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در حالی که منابع درآمدی کشور به شدت کاهش پیدا کرده، برخی دخالت ها در تصمیم گیری های اجرایی، مخصوصاً در سیاست خارجی، صورت می گیرد. هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که ضررهای اظهارنظرهای غیرکارشناسی مقامات غیر مسوول و تصمیم های جناحی برخی نهادها، در وهله اول به ضرر مصالح و منافع ملی کشور و مردم تمام می شود، گفت: در شرایط کنونی منطقه و جهان باید همه با وحدت کلمه و انسجام پشتیبان نظام و حامی دولت برای حل مشکلات باشیم.

وی با مقایسه شرایط امروز با سال های پس از جنگ تحمیلی و آغاز به کار دولت سازندگی، اظهارداشت: خرابی ها و ویرانی های آن سال ها، به خاطر هشت سال جنگ بود که روحیه حماسی مردم را برای جبران بر می انگیخت و روابط مسوولین، بویژه در سطوح عالی صمیمانه و عمیق بود؛ اما خرابی های ناشی از سوء مدیریت های دولت قبل نا امیدی را به جامعه تزریق می کرد و وحدت و همدلی بین مسؤولان مختلف و مردم را مخدوش کرده بود.

وی در پاسخ به تقاضای شرکت کنندگان در این دیدار برای بازگشت روحیه سازندگی به کشور، گفت: اصلاح سیاست داخلی و تقویت خودباوری، همدلی و همکاری و همچنین اصلاح سیاست خارجی و گسترش تعاملات بین المللی براساس عزت و حکمت، از مهم ترین پیش نیازهای آن شرایط هستند. هاشمي افزود: بسیاری از خواسته های گروه های مولّد در راستای تقویت پایه های اقتصادی کشور است. در آغاز این دیدار سید علی صدری رییس خانه صنعت، معدن و تجارت به بیان دیدگاه های خویش در زمینه مسایل اقتصادی کشور و چگونگی تقویت پایه های صنعت، معدن و تجارت پرداخت.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا