خوشبینی محض دولت سبب ورود جاسوس آلمانی به ایران شد/ رفتار مسئولان دولتی با کشورهای غربی تناسب ندارد

به گزارش بصیرنیوز،سیدامیر سادات‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: یک تفاوت بسیار اساسی بین حکمرانی اسلامی و حکمرانی لیبرال وجود دارد؛ گزاره‌هایی حکمرانی اسلامی در مقابل گزاره‌های گفتمانی حکمرانی لیبرال قرار دارد

وی خاطرنشان کرد: یکی از گزاره‌های گفتمانی حکمرانی اسلامی که بسیار مهم بوده و به‌عنوان دو فروع اسلامی هم از آن یاد می‌شود بحث‌های تولی و تبری است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در شیوه حکمرانی اسلامی دوستی و دشمنی شما با کشور دیگر ارتباط مستقیم دارد با اینکه آن کشور از دوست داران جبهه مستضعفین یا معاندین است.

سادات کرمی یادآور شد: در یک حکومت اسلامی دولت باید در زمینه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با کشورهایی ارتباط دوستانه داشته باشد که آن کشور در جبهه دوستان مستضعفین باشد و همچنین با کسانی باید فاصله خود را حفظ کند که از معاندین جبهه مستضعفین است.

وی ادامه داد: یکی از علت‌هایی که با تشکیل دولت اسلامی فاصله داریم این است که اصل تولی و تبری از امور اصلی مسئولان کنونی به‌ویژه در وزات امور خارجه، وزارت اقتصاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: درحالی که برخی از افراد و کشورها در لیست کشورهای متخاصم با کشورهای اسلامی و مظلومان منطقه و دنیا قرار دارند اما متاسفانه مسئولان این کشورها از افراد ثابت مراودات سیاسی با دولت فعلی هستند.

سادات کرمی با انتقاد از ضعف موضع‌گیری مسئولان دولتی در مقاطع مختلف، گفت: دولت و وزات امور خارجه در مقاطع و حوادث مختلف از جمله انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام، حادثه منا و حمله آل‌سعود به کشور یمن مواضع بسیار سخیفی داشتند که نشان دهنده کمرنگی حکمرانی اسلامی در این دولت است.

وی با اشاره به تروریست خواندن حزب‌الله از سوی کشور آلمان یادآور شد: درحالی که حزب‌الله لبنان که از گروه‌های مقاومت است و دوستی دیرینه با جمهوری اسلامی دارد اما متاسفانه دولت موضع محکمی علیه کشور آلمان نگرفته و فقط در حد اظهارنظر سخنگوی وزارت امور خارجه بسنده کرد.

کارشناس مسائل سیاسی درخصوص مسئولیت افراد مشکوک در کشور ما که از سوابق خوبی برخوردار نیستند مانند سفیر آلمان که سالیان زیادی در سرویس جاسوسی کشور خود عضویت داشته است، اظهار کرد: یکی از نهادهایی که باید سوابق افراد را برای مسئول شدن در کشور ما بررسی کند وزارت اطلاعات است که اگر مشکلی وجود داشت به دولت هشدار دهد.

سادات کرمی ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت اطلاعات اما نقدهایی به این وزارت‌خانه وارد است خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برخی از توقعاتی که وجود داشت مانند مشخص کردن افراد دوتابعیتی که لازم بود وزارت اطلاعات ورود کند و این افراد به قوه قضاییه معرفی شوند اما به خوبی این امر محقق نشد و همچنین در زمینه شناسایی افراد نفوذی که حتی در بدنه دولت هم نفوذ کرده بودند نواقصی وجود داشت که نمی‌توان به این وزارت‌خانه نمره قابل قبولی داد.

وی با اشاره به اینکه دولت در ورود افراد مشکوک مانند سفیر آلمان در ایران اهمال کرده است تصریح کرد: به دلیل اینکه دولت شاخصه‌های دشمنان جمهوری اسلامی را کاهش داد و دچار خوشبینی محض شد دیگر نمی‌تواند حساسیت بالایی درخصوص شخصیت‌ها و کشورها داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: باتوجه به اینکه دولت روحانی همچنان امیدوار به گشایش اقتصادی از سوی اروپا است تلاش می‌کند موضوعات دیگر را در اولویت های بعدی قرار داده و هر چیزی که ارتباط ایران را با کشورهای اروپایی دچار تنش کند آن را از مسیر خارج می‌کند.

سادات کرمی با بیان اینکه رفتار دولت ما هم باید متناسب با رفتار کشورهای آمریکایی و اروپایی باشد گفت: درحالی که کشورهای غربی بدترین نوع رفتار را با دیپلمات‌های ایرانی دارند که یک نمونه آن دستگیری آقای اسدالله اسدی در همین کشور آلمان بوده اما دولت ایران به خاطر عدم رفتار متناسب و نداشتن موضع محکم با این کشورها گستاخی آن‌ها را تشدید می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا