امام خمینی(ره) آغاز کننده انقلابی بی‌نظیر در دنیا بود/ آیت‌الله خامنه‌ای مسیر امام را با قدرت ادامه داد

به گزارش بصیرنیوز، رضا نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: یکی از دستاوردهای مهم امام خمینی(ره) در حرکتی که آغاز کردند، تشکیل انقلاب اسلامی بوده که به نوعی یکی از کم‌نظیرترین انقلاب‌ها در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در زمانی به وقوع پیوست که دوره انقلاب‌ها در دنیا به پایان رسیده بود، خاطرنشان کرد: زمانی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به‌وجود آمد که هیچ تصمیمی خارج از اراده دو قدرت بزرگ بلوک غرب و شرق امکان‌پذیر نبود که این نشان از درایت بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی و خواست مردم ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل تصریح کرد: شعار و خط مشی انقلاب اسلامی “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” و مقابله با استکبارستیزی است که برگرفته از تفکر امام خمینی(ره) بود و همین امر موجب شد تا انقلاب ایران به‌عنوان یک انقلاب متمایز در دنیا شناخته شود.

این استاد دانشگاه با تبیین ادامه راه امام خمینی(ره) توسط مقام معظم رهبری گفت: باتوجه به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی صدور انقلاب به دنیا بوده، این اتفاق با انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری کشور ایران پس از ارتحال امام خمینی(ره) به درستی و حتی با قدرت بیشتر صورت گرفته است.

وی یادآور شد: تحول منطقه‌ای که درحال حاضر در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم محصول نگاه دقیق مقام معظم رهبری در امتداد مسیر امام خمینی(ره) بوده که موجب افزایش قدرت ایران شده است.

نیکنام ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از ارتحال امام خمینی(ره) نه تنها از گفتمان ایشان فاصله نگرفته بلکه در راستای استکبارستیزی توانسته محور مقاومت را در کشورهای متحد خود تشکیل دهد و از همین محور کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی را به چالش بکشاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا