فریدونکنار در مصرف برق از حد مجاز عبور کرد/ بانک‌ها رعایت نمی‌کنند!

به گزارش بصیرنیوز، یعقوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: باتوجه به گرمای هوا در روزهای اخیر که موجب استفاده از وسایل سرمایشی در بین شهروندان و ادارات شده شاهد افزایش میزان مصرف برق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای ادارات فریدونکنار ممیزی مصرف انرژی درنظر گرفته شده و همچنین مسئولان مربوطه به صورت لحظه‌ای از میزان مصرف اداره خود مطلع می‌شوند تا مدیریت مصرف داشته باشند.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار تصریح کرد: اگر در این شهرستان شرکت‌های صنعتی و صنایع وجود داشت می‌توانستیم در ساعت‌های اوج مصرف که بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ است از کمک آن‌ها استفاده کنیم.

حیدری با بیان اینکه از شهرندان و ادارات تقاضا می‌کنیم که به‌صورت صحیح از برق استفاده کنند، یادآور شد: یکی از شیوه‌های استفاده صحیح در مصرف برق برای ادارات و شهروندان، تنظیم دما کولر بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد است که می‌تواند موثر باشد.

وی تاکید کرد: همچنین ادارات می‌توانند مکان‌های مشترک را برای امور اداری و جلسات و روشنایی روز را به جای لامپ‌ها برای کمتر شدن مصرف برق درنظر بگیرند.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار اظهارکرد: متاسفانه در روزهای اخیر سقف مصرف برق در فریدونکنار از حد مجاز عبور کرده که ممکن است به شبکه فشار آمده و دچار مشکلات متعددی شویم.

حیدری خاطرنشان کرد: درحالی که سقف میزان مصرف برق درنظر گرفته شده برای فریدونکنار ۳۷٫۴ دهم مگاوات است اما در روزهای اخیر این عدد به ۴۱٫۸ دهم مگاوات رسیده که عدد بالایی بوده چراکه هر خط فشار قوی دارای دو مگاوات است که مساحتی در حدود شمال شرقی فریدونکنار را دربر می‌گیرد و این موضوع می‌تواند خاموشی زیادی را به‌دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: شاید برخی افراد این سوال را مطرح کنند که چرا مسئولان اداره برق پیش‌بینی‌های لازم را درخصوص تامین میزان برق شهرستان انجام نمی‌دهند که باید گفت اگر بخواهیم مصرف بیش از اندازه داشته باشیم هر میزان پیش‌بینی صورت گیرد بازهم پاسخگو نخواهد بود.

این مسئول افزود: مشاهده می‌شود که برخی شهروندان به صورت شبانه‌روزی و با درجه نهایی از کولرهای خود استفاده می‌کنند یا حتی برخی مسافران درحالی که بیرون از منزل هستند وسایل سرمایشی آن‌ها روشن است که این موارد افزایش بی‌رویه مصرف برق را به دنبال داشته که ممکن است موجب خاموشی و قطع برق شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مکان‌هایی که نسبت به رعایت مصرف برق همکاری لازم را ندارند بانک‌ها هستند که لازم است روسای آن‌ها نظارت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار با قدردانی از ادارات و مکان‌هایی که همکاری لازم را دارند تصریح کرد: بیمارستان امام خمینی(ره)، اداره مخابرات و بندر از جمله مکان‌هایی بودند که با استفاده از ژنراتور داخلی همکاری بسیار زیادی با امور برق شهرستان داشتند.

حیدری تاکید کرد: درحالی که مصرف برق ادارات باید پس از ساعت اداری کاهش پیدا کند اما در برخی ادارات مشاهده می‌شود پس از ساعت اداری همچنان مصرف برق دارند که از کارمندان ادارات تقاضا می‌کنیم به محض پایان ساعت اداری تمام مصارف برق را از مدار خارج کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های احداث شده برقی فریدونکنار در سال گذشته و سهم آن‌ها در کمک‌رسانی به مشکلات موجود گفت: مهمترین پروژه‌هایی که در سال گذشته انجام شد احداث خط جدید از پست کمپکت بوده که هدف آن‌ها جداسازی خطوط بوده تا در مواقعی که نیاز به خاموشی داریم مجبور به قطع برق در مناطق مختلف نباشیم.

مدیر امور توزیع برق فریدونکنار یادآور شد: تا زمانی که مصرف برق بهینه نباشد هر میزان که پروژه انجام شود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا