مسئولان فریدونکنار از حوزه علمیه خواهران حمایت نمی‌کنند/تربیت زن کامل، نخستین هدف حوزه علمیه

به گزارش بصیرنیوز، منیره سادات کامرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: حوزه‌های علمیه ادامه دهنده مکتب و تفکر شیعه‌گری ائمه اطهار هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند “تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران پدیده بسیار مبارک و عظیم است” خاطرنشان کرد: یکی از اهداف حوزه علمیه تربیت افرادی برای خدمت در خانواده است که در همین رابطه طلبه‌ها هر ترم کتاب‌هایی با موضوع بحث مهارت تدبیر در خانواده، خانواده در اسلام و سیره تربیتی پیامبر(ص) و ائمه اطهار را مطالعه می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار با بیان اینکه مدرک‌گرایی در حوزه علمیه مدنظر نبوده و ملاک اصلی، مادر و همسر نمونه بودن است تصریح کرد: نخستین خروجی حوزه‌های علمیه خواهران تربیت زنی است که بتواند به‌عنوان زن کامل برای همسر و خانواده یا دختری که برای پدر و مادر خود ایفای نقش کند.

کامرانی هدف بعدی حوزه علمیه را تربیت بانوان متخصص و کارآمد دانست و گفت: احیای خط فکری و منشور انقلابی که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کردند از جمله رسالت و ماموریت مدارس علمیه است.

وی با اشاره به اینکه تربیت محقق و پژوهشگر هدف بعدی حوزه‌های علمیه است افزود: در این حوزه علاوه بر درس‌های آموزشی و علمی، واحدهای پژوهشی را از ابتدا با موضوع مختلف آموزش می‌بینند که این امر موجب شد بسیاری از طلبه‌ها در زمینه نویسندگی و شعر دارای مهارت خوبی باشند.

مدیرحوزه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که فرموده نیمی از جامعه را زنان نشکیل داده و تربیت نیمی دیگر نیز بر عهده زن است، تاکید کرد: اگر زن یک جامعه از لحاظ فکری و علمی به بلوغ نرسد آن جامعه از پایه و بنیاد دچار آسیب می‌شود؛ عواطف مادری تکلیفی بوده که خدا به شکل فطری در نهاد زن گذاشته و تداوم بخشیدن یک نسل از لحاظ تربیتی و اخلاقی را به عهده زن قرار داده است.

کامرانی در ادامه با بیان اینکه هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان به پیکره خانواده وارد می‌شود، گفت: به طلبه‌ها توصیه شده در سخنرانی‌های مجالس زنانه به موضوع مباحث خانواده و تربیت فرزند بپردازند چراکه نخستین هدف حوزه علمیه مُبَلغ شدن است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران در دهه هفتاد کار خود را آغاز کرده است، افزود: حوزه علمیه خواهران شهرستان فریدونکنار از سال ۹۴ در فضای بسیار کوچک شروع به فعالیت کرده که بیش از ۸۰ نفر هر روز در این حوزه مشغول به تدریس و رفت و آمد هستند.

مدیر حوزه علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار یادآورشد: درحالی که این حوزه پنج سال سابقه فعالیت در فریدونکنار دارد اما هیچ مسئولی در این مکان پا نگذاشته و حمایتی از سوی آن‌ها نشده است.

کامرانی ادامه داد: نه تنها مسئولان هیچ پشتیبانی نکرده‌اند بلکه ما برای ادامه دادن مسیر با سنگ اندازی‌های زیادی از سوی برخی افراد روبه رو شدیم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۷ طلبه زیر نظر وزارت علوم و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فارغ‌التحصیل می‌شوند، مطرح کرد: در طی سه سال کلاس‌های عمومی مختلفی از جمله اخلاق در خانواده، احکام بانوان، مشاوره، تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه در حوزه علمیه برگزار شده اما پس از این مدت به‌دلیل نبود فضای کافی این کلاس‌ها تعطیل شده است.

مدیر حوره علمیه حضرت آمنه(س) فریدونکنار با تاکید بر اینکه نگاه به علوم دینی نباید نگاه ابزاری باشد، افزود: همانگونه که پیامبراسلام(ص) اول بر خودش مبعوث شده بود، در بحث علوم انسانی فردی که مامور ارشاد و ابلاغ دین می‌شود ابتدا باید خود آن فرد ارشاد شود.

کامرانی با اشاره به اینکه طلبه‌ها در اجتماع و فضای مجازی حضور دارند، اظهارکرد: باتوجه به اینکه طلبه در پنج سال نخست علوم پایه دین را مطالعه می‌کند و هدفش همان بعثت بر خویش است، به همین دلیل مردم فکر می‌کنند که طلبه کمتر در فضای بیرونی حضور دارد اما در واقع طلبه‌ها همزمان در فضای مجازی و حقیقی ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان فریدونکنار یک شهر توریستی است که نیاز به توجه بیشتر دارد، خاطرنشان کرد: شهرستان فریدونکنار در تعطیلات میزبان بسیاری از مردم کشور با تفکرها و فرهنگ‌های مختلف است که همین امر موجب می‌شود موج زیادی از هجمه فرهنگی بر روی مردم و به ویژه بانوان این شهر وارد شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام خواهر محترم / حوزه علمیه که د.لتی شود بدرد دولت می خورد حوزه علمیه یک تاریخچه دارد لطفا آبروی مراجع را نبرید این چه حرفیه که می زنی ؟ حوزه باید با پول مومنین پیش رود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا