برخورد سخت در انتظار مخلان نظم عمومی و امنیت/ فریدونکنار از شهرهای امن مازندران است

به گزارش بصیرنیوز،محمد غلامرضاپور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه فریدونکنار با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه اظهارکرد: هفتم تیرماه به مناسبت ترور شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان که نخستین رئیس دستگاه قضا بودند به نام هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: شجاعت، تواضع، بصیرت، ولایت‌پذیری، نظم و انضباط و روحیه استکبارستیزی از جمله ویژگی‌های شهید بهشتی بوده است.
رئیس دادگستری فریدونکنار تصریح کرد: زمانی که صحبت از قضا و قوه قضاییه به میان می‌آید، روش امیرالمومنین در ذهن‌ها زنده می‌شود که حتی اگر حکم صادر شده خلاف نظر ایشان بود بازهم به آن حکم تمکین می‌کردند که نشان از ارزش منصب قاضی در دین اسلام دارد.غلامرضاپور با بیان اینکه شان قضاوت مانند شان انبیا بوده و بسیاری از پیامبران و اولیای الهی در مقام قضاوت قرار داشتند گفت: باتوجه به اینکه شان قاضی به این میزان بالا است انتظار می‌رود که مردم نظر قاضی را پذیرفته و تسلیم آن باشند اما می‌توانند دفاعیات خود را ارائه دهند.

وی یادآور شد: شهروندان باید تلاش کنند تا در ابتدا مشکلات خود را در شوراهای محلی و شورای حل اختلاف مطرح کرده و اگر مشکلات آن‌ها حل نشده سپس به دادگستری مراجعه کنند.

رئیس دادگستری فریدونکنار با تاکید بر اینکه همه باید از حکم قطعی صادر شده تمکین کنند گفت: برخی افراد تلاش می‌کنند تا با نپذیرفتن حکم صادر شده در محاکم قضایی به دنبال شایعه‌سازی باشند که این موارد صحت ندارد.

غلامرضاپور اظهارکرد: اگر حکمی صادر شود و توسط افراد پذیرفته نشود باید گفت که مرتکب حرام شدند و مشکلات بعدی را به وجود می‌آوردند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با مخلان نظم و امنیت در اولویت دستگاه قضایی فریدونکنار قرار دارد خاطرنشان کرد: این برخوردها موجب شده تا فریدونکنار یکی از شهرهاستان های امن در استان مازندران باشد.

رئیس دادگستری فریدونکنار تصریح کرد: افرادی که به‌دنبال برهم زدن نظم عمومی هستند باید بدانند که  برخورد سختی در انتظار آن‌ها است و هیچ مماشاتی نمی‌شود.

غلامرضاپور با اشاره به اینکه حفظ آبروی مومن یکی از مهمترین توصیه‌های اسلام است گفت: حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است و نباید هیچ فردی به خود اجازه دهد که افرادی که در مقام قضایی دارای پرونده هستند اما جرم آن‌ها هنوز به اثبات نرسیده را مجرم خطاب قرار داده و آبروی آن‌ها را از بین ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا