دخالت خانواده‌ها از عوامل اصلی طلاق است/ ورود دستگاه قضایی برای بررسی پروژه کمربندی فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، محمد غلامرضاپور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم که به دستگاه قضایی کمک کنند تا دانش حقوقی شهروندان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از سیاست‌های راهبردی دستگاه قضا است خاطرنشان کرد: ارتقای دانش حقوقی مردم می‌تواند در کاهش جرایم بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس دادگستری فریدونکنار تصریح کرد: بسیاری از کلاهبرداری‌هایی که در چند سال اخیر صورت گرفته به‌علت عدم آگاهی کافی مردم از شیوه کلاهبرداران بوده که نیاز به افزایش آگاهی دارد.

غلامرضاپور یادآور شد: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود که در انتشار اخبار و گزارش‌ها صداقت داشته و همکاری لازم را با دستگاه قضایی انجام دهند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه خبرنگاران دسترسی بیشتری نسبت به دریافت اخبار دارند، درصورت مشاهده تخلف می‌توانند این موارد را به مسئولان قضایی اطلاع داده تا نسبت به پیگیری آن اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس دادگستری فریدونکنار با بیان نسبت جنسیتی بزهکاران در این شهرستان گفت: میزان بِزه ارتکابی بانوان در فریدونکنار بسیار پایین‌تر از بِزه آقایان است و با هماهنگی بهزیستی به بانوان متخلف مشاوره داده می‌شود.

غلامرضاپور ادامه داد: فریدونکنار باتوجه به اینکه از شهرستان‌های توریستی استان مازندران محسوب می‌شود با آسیب‌های فرهنگی رو به رو است که درصورت مشاهده متخلفان عفت عمومی یا دارا بودن شاکی خصوصی در این رابطه رسیدگی و برخورد لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: متولیان فرهنگی باید نسبت به چالش‌های موجود برنامه‌ریزی داشته باشند و همچنین همه مردم باید با رعایت شرایط موجود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ورود کنند.

رئیس دادگستری فریدونکنار با اعلام اینکه میزان طلاق در این شهرستان بالا است اظهارکرد: یکی از دلایل اصلی طلاق در این سال‌ها دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجین شده و این درحالی است که سال‌های گذشته اعتیاد و بیکاری از عمده ترین دلایل جدایی زوجین بوده است.

غلامرضاپور خاطرنشان کرد: همان‌گونه که کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین ضروری است باید این کلاس‌ها برای خانواده‌ها هم گذاشته شود تا زن و شوهر جوان در میانه زندگی به دلیل مشکلات خانوادگی از هم جدا نشوند.

وی با اشاره به تصرف غیرقانونی یا ناآگاهانه زمین‌های سازمانی و شخصی توسط برخی از شهروندان فریدونکناری گفت: مردم قبل از خریداری زمین یا اموال دیگر باید اطلاعات کافی را نسبت به آن پیدا کنند تا مال غیر را خریداری نکنند که مشکلات بعدی به‌وجود بیاید.

رئیس دادگستری فریدونکنار تصریح کرد: به ادارات و سازمان‌هایی که دارای املاکی در این شهرستان هستند ابلاغ شد تا زمین‌های خود را محصور کنند تا مورد تصرف واقع نشوند.

غلامرضاپور یادآور شد: افرادی که در زمین‌های متعلق به مسکن و شهرسازی اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به اداره مربوطه نسبت به قابلیت داشتن واگذاری این زمین‌ها اطلاع پیدا کرده و درصورت قابلیت واگذاری آن زمین را به قیمت کارشناسی خریداری کنند.

وی با اشاره به مشکل کمربندی فریدونکنار که حدود دو دهه از آغاز آن گذشته و همچنان نیمه‌کاره مانده است، اظهارکرد: در زمینه مشکلات کمربندی فریدونکنار دستگاه قضایی ورود پیدا کرده که در گام نخست مذاکرات شفاهی داشته و در مرحله بعدی به‌صورت کتبی بررسی‌های خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس دادگستری فریدونکنار ادامه داد: مطالبه‌گری برای اتمام پروژه کمربندی از مسئولان اجرایی ادامه دارد که درصورت مشاهده تخلف با افراد متخلف برخورد می‌شود.

غلامرضاپور درخصوص خُلف وعده‌هایی که نسبت به این پروژه توسط مسئولان اجرایی انجام گرفته است گفت: برخی از خُلف وعده‌ها می‌تواند عنوان مجرمانه تلقی شود که دستگاه قضایی هم ورود پیدا کرده و با آن مسئول برخورد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا