قانونی برای عدم ارائه خدمات به بدحجابان وضع شود/ مسئولان برای مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار با گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب اظهارکرد: حفظ حجاب یکی از مظاهر تقوا و ضروریات دین اسلام بوده که در آیات متعدد قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی با انتقاد از وضعیت حجاب برخی بانوان در جامعه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از بانوان با بدحجابی در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند که موجب تحریک جنس مخالف شده و این نوع تظاهر از نظر شرعی حرام است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه رعایت حجاب برای آقایان هم لازم است تصریح کرد: این روزها مشاهده می‌شود که برخی از مردها هم با پوشش نامناسب در سطح شهرها حاضر می‌شوند که این امر جای بسی تاسف است.

جلالی گفت: درحال حاضر دولت به‌خاطر جلوگیری از بیماری کرونا زدن ماسک را اجباری کرده و از دستگاه‌های اداری خواسته که به افرادی که ماسک نمی‌زنند خدمات ندهد؛ اگر چنین قانونی برای بی‌حجاب‌ها هم در جامعه پیاده شود بسیار مفید است.

وی با تاکید بر اینکه کسبه‌ها و بازاریان درصورت مشاهده با بدحجابی امر به معروف و نهی از منکر کنند یادآور شد: متاسفانه جامعه به سمتی رفته که برخی از فروشندگان با آمران معروف و ناهیان منکر بدحجابی برخورد بدی می‌کنند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه حفظ حجاب در کنار انجام مسائل شرعی دارای مزیت‌های بسیار زیاد اجتماعی است  گفت: حفظ حجاب موجب آرامش روحی برای جامعه، کاهش آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی و موارد دیگر خواهد شد.

جلالی اظهارکرد: خون‌های زیادی برای حفظ حجاب ریخته شده که نباید به راحتی از این خون‌ها گذشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌های عربی در هفته گذشته با توهین به مراجع شیعی دست به شیطنت زده‌اند که نشان از استیصال آنها بوده چراکه به هدف‌هایی که داشتند نرسیدند و از روی خشم و غضب و کینه این اقدامات را انجام می‌دهند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به حادثه انفجار در سایت هسته‌ای نطنز تصریح کرد: حادثه انفجار که در یکی از سوله‌های نیروگاه هسته ای نطنر رخ داد به لطف الهی خسارت جانی نداشت.

جلالی ادامه داد: پس از این حادثه دستگاه‌های رسانه‌ای دشمنان انقلاب اسلامی تبلیغات گسترده‌ای را به راه انداختند که این انفجار موجب آلودگی محیط‌زیستی و ورود سموم هسته‌ای در ایران شده که این موضوع در روز پس از حادثه با حضور مسئولان هسته‌ای کشور در صحنه  این اتفاق تکذیب شد.

وی با بیان اینکه برخی از مزدوران قلم به‌دست استکبار به‌دنبال ایجاد ناامیدی در کشور ما هستند گفت: درحالی حمله موشکی و انفجار بمب توسط برخی افراد مطرح شده بود که باید گفت حصارهای پدافندی قوی در اطراف نطنز قرار دارد و پاسداران غیور این مرز و بوم اجازه تعدی به دشمنان را نمی‌دهند.

امام جمعه فریدونکنار افزود: احتمال نفوذ برخی از عوامل نفوذی دشمنان و همچنین خطای انسانی در این حادثه هم مطرح است که همه این عوامل در دست بررسی بوده که درحال حاضر به خاطر مصلحت شورای عالی امنیت ملی جزییات این حادثه انتشار پیدا نکرده است.

جلالی با تاکید بر اینکه دست‌های فساد باید از ریشه قطع شود گفت: مسئولان باید به‌دنبال مشکلات جامعه باشند و نسبت به گرانی خودرو، ارز و مسکن اهتمام جدی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا