برگزاری جشنواره مجازی “تجربه آرامش” در فریدونکنار/ فرهنگ عفاف و حجاب در مردان نهادینه شود

به گزارش بصیرنیوز، فاطمه رضایی در گفتگو با خبرنگار ما با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: ۲۱ تیرماه یادآور قیام خونین مردم مشهد علیه سیاست‌های ضد اسلامی و کشف حجاب رضاشاه بوده که در صحن گوهرشاد تجمع نمودند و با حمله قزاقها دست به کشتار مردم بی دفاع زدند که این روز در تقویم کشور ما به روز عفاف و حجاب نامگذاری شد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عفاف و حجاب فقط برای زنان نیست بلکه در میان مردان نیز باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ عفاف و حجاب تنها یک مسئله زنانه نیست و توجه به این موضوع باید در بین مردان جامعه نیز نهادینه شود.

مسئول بسیج جامعه زنان فریدونکنار با بیان اینکه رعایت نکردن عفاف و حجاب پیامدهای منفی بسیاری در جامعه دارد گفت: رعایت نکردن عفاف و حجاب آثار زیان‌بار به همراه دارد.

رضایی تصریح کرد: حضور بانوان محجبه در بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی نشان‌ دهنده آن است که می‌توان با رعایت قوانین خداوند نیز در جامعه فعالیت کرد.

وی با اشاره به اینکه هرساله در هفته عفاف وحجاب برنامه های متنوعی در سطح شهرستان فریدونکنار برگزار می‌شود، افزود: متاسفانه امسال به‌دلیل شرایط خاص کرونایی و رعایت مسائل بهداشتی برنامه تجمعی در سطح شهرستان برگزار نشد و بسیاری از  برنامه‌ها در بستر فضای مجازی در حال اجرا است.

مسئول بسیج جامعه زنان فریدونکنار ادامه داد: برنامه‌های هفته عفاف و حجاب امسال با عنوان جشنواره “تجربه آرامش” با موضوع‌های مختلف از جمله مسابقه عکس نوشته، نقاشی و مسابقه عکاسی گوهر پاکی در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

رضایی یادآور شد: همایش امسال بانوان به صورت خودرویی و با حضور بیش از ۶۰ خودرو بانوان برگزار می‌‌شود که ایستگاه آخر این برنامه همراه با تجدید میثاق با آرمانهای شهدا در مزار ۵ شهید گمنام مصلی قدس قریدونکنار می‌شود.

وی در پایان گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی عفیفانه و نمایش حضور زن مسلمان در مسائل مختلف اجتماعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا