دشمن به‌دنبال تخریب چهره شورای نگهبان است/ لزوم مطالبه‌گری نمایندگان شورای نگهبان از مسئولان

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در دیدار با اعضای دفتر نمایندگی شورای نگهبان فریدونکنار اظهارکرد: به فرموده مقام معظم رهبری “شورای نگهبان نبض نظام اسلامی به شمار می‌آید” که به واقع این امر درستی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن همیشه به دنبال تخریب چهره نهاد انقلابی شورای نگهبان بوده است خاطرنشان کرد: اگر دشمنان بتوانند اعتماد مردم را نسبت به شورای نگهبان بکاهند یعنی موفق شدند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: یکی از وظایف شورای نگهبان تطبیق قوانین مجلس با قواعد اسلامی است که این امر بسیار حساس بوده و جای هیچ تعارفی ندارد.

جلالی با بیان اینکه تخصص و تسلط به دین و قوانین کشور از ملزومات اعضای شورای نگهبان است، یادآور شد: هر قانونی نمی‌تواند به تایید شورای نگهبان برسد چراکه باید زوایای دین و کشور برای آن درنظر گرفته شود که امری بسیار سخت است.

وی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان است گفت: رد صلاحیت افراد در انتخابات به معنای فاسد بودن افراد نیست بلکه شاید دارای درک عمیق سیاسی، مدیریتی و فکری نباشند.

امام جمعه فریدونکنار سوءمدیریت و عدم درک صحیح سیاسی و مدیریتی را موجب خسارت برجام دانست و تاکید کرد: در جریان مذاکرات برجام افراد به‌خاطر نداشتن درک صحیح سیاسی و تدبیر لازم خسارت سختی را به کشور وارد کردند.

جلالی اظهارکرد: اعضای دفاتر شورای نگهبان فعالیت خود را بدون تعارف انجام دهند و هیچگاه به‌دنبال رابطه بازی نباشند چراکه دین خود را به خطر خواهند انداخت.

وی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات امری بسیار دشوار است که چالش‌هایی را به دنبال دارد خاطرنشان کرد: احتمال بروز تخلف در انتخابات مختلف وجود دارد اما نظام جمهوری اسلامی هیچگاه این امر را نمی‌پسندد و نیاز به نظارت جدی توسط نمایندگان شورای نگهبان و مسئولان امر دارد چراکه رای ملت امانت است و باید نسبت به آن صیانت کنیم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: اعضای دفاتر شورای نگهبان باید از مسئولان مطالبه و به آن‌ها راهنمایی داده و همچنین موضع روشنگری را در دستور کار خود قرار داده و از جوسازی ها پرهیز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا