قرارداد ایران و چین راهی برای پشت سر گذاشتن آمریکا است

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: ۲۶ تیر ماه مصادف بود با سالروز تاسیس شورای نگهبان که وظیفه اصلی آن تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با دین مبین اسلام و کلیات قانون اساسی و همچنین تایید صلاحیت افراد برای حضور در انتخابات و نظارت بر برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان نهاد مقدسی است خاطرنشان کرد: هر کسی نباید خود را اجازه دهد که به این نهاد خدشه وارد کند چراکه بسیار بااهمیت است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) که به روز ازدواج نامگذاری شده است، تصریح کرد: در امر ازدواج مسئولان و خانواده‌ها باید تلاش کنند تا این امر آسان گرفته شود و به فرموده مقام معظم رهبری همه موظف به تسهیل ازدواج هستند.

جلالی با اشاره به برگزاری جلسه‌ مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس یادآور شد: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را مجلس امید که ترکیبی از جوانان تحصیلکرده و افراد با سابقه اجرایی است توصیف کرد که انتظارها را از نمایندگان بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: نمایندگان باید به فرموده مقام معظم رهبری کلمه به کلمه و شعارهایی که می‌دهند در راستای تقویت نظام و آرمان‌های امام و شهدا باشد.

امام جمعه فریدونکنار گفت: اشتغال و ازدواج جوانان ازجمله مسائل اصلی است که نمایندگان مجلس باید به آن توجه کنند و گام‌هایی را بردارند تا تورم اقتصادی مهار و نظام پولی و مالی مدیریت شود.

جلالی اظهارکرد: حق‌گویی و پرهیز از تملق و چاپلوسی باید در دستور کار نمایندگان باشد و به فرموده رهبری با استدلال و منطق حرف بزنند.

وی وحدت را عامل مهمی برای پیشرفت کشور دانست و خاطرنشان کرد: وحدت امری بسیار مهم بوده که برای دشمن بزرگترین ضربه است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها از انعقاد قرارداد ایران و چین عصبانی هستند تصریح کرد: قرارداد ایران و چین راهی برای پشت سر گذاشتن تحریم آمریکا و غرب است و این موضوع رو که آمریکایی فهمیدند شروع به جوسازی کردند و در رسانه های خارجی و متاسفانه برخی از رسانه‌های داخلی مطرح شد که ایران میخواهد جزیره کیش و بخشی از منابع را به چین واگذار کنند که بسیار مضحک است.

جلالی با بیان اینکه قرارداد درحال تهیه پیش‌نویس است که برای تصویب باید به هیات دولت و مجلس برود افزود: این قراداد حدود ۴۰۰ میلیارد دلار در طول ۲۵ سال است که حدود ۲۸۰ میلیارد دلار آن مروط به کارهای صنعتی، معادن، کشاورزی، پزشکی و نظامی بوده و حدود ۱۲۰ میلیارد دلار به راهسازی و حمل و نقل اختصاص دارد.

وی ادامه داد: استقرار نظامیان چینی و بهره‌برداری از ماهیان خلیج فارس کذب محض است که از سوی افرادی که به‌دنبال شیطنت هستند مطرح می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار اظهارکرد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در سوریه یک پیمان نظامی و سیاسی منعقد کردند که این امر موجب هراس و نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: حیثیت آمریکا به لطف الهی رو به افول است که مقداری تحمل و صبر در برابر سختی‌ها می تواند موجب پیروزی مسلمانان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا