بهره‌مندی بیش از ۳۲ هزار فریدونکناری از خدمات تامین اجتماعی/ به‌دنبال تاسیس درمانگاه هستیم

به گزارش بصیرنیوز، فرهاد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: ۵۱ درصد از جمعیت ۶۲ هزار نفری در شهرستان فریدونکنار تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی حمایت‌هایی به مردم ارائه می‌دهد که شامل حال مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان می‌شود که بخشی از آن مربوط به تعهدات بلند مدت است.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار تصریح کرد: بانوان با ۲۰ سال سابقه کار و ۴۲ سال سن می‌توانند بازنشسته شوند و همچنین با ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه می توانند از حداقل دستمزد آن سال برخوردار شوند.

رستمی یادآور شد: اقایان با ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه کاری یا با ۳۰ سال سابقه در ۵۰ سالگی و همچنین با ۱۵ سال سابقه در مشاغل سخت از جمله  کارگاه‌های جوشکاری یا مواد شیمیایی بازنشسته می‌شوند چراکه یک سال کار در مشاغل سخت برابر با یک سال و نیم سابقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت از جمله تعهدات سازمان تامین اجتماعی است که به بازنشستگان در گروه‌های مختلف مانند کارگران ساختمانی، کارمندان، کارگران اجباری، باربری و مشاغل آزاد پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار با بیان اینکه بخشی از وظایف این سازمان مربوط به تعهدات کوتاه مدت می‌شود گفت: اگر فردی دچار حادثه و بیماری شود که بیش از سه روز به طول انجامیده باشد موارد پرداخت از سوی سازمان صورت می‌گیرد.

رستمی با اشاره به اینکه ایام بارداری  و زایمان خانم ها تا ۹ ماه قابل پرداخت است اظهارکرد: اگر فردی قبل از ازدواج دارای ۷۲۰ روز تا دو سال سابقه کار باشد از پاداش نخستین ازدواج برخوردار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های پزشکی از جمله پروتز، عینک طبی، عصا، کمربند و سمعک را سازمان پرداخت می‌کند و خدمات متعلق به بیمارستان‌های تامین اجتماعی رایگان است.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار تصریح کرد: افرادی که دارای یک سال سابقه بیمه و یا بیشتر هستند و به هر دلیلی از کار بیکار شدند می‌توانند به مدت ۶ تا ۵۶ ماه بیمه بیکاری دریافت کنند.

‌رستمی عنوان کرد: اگر خانمی همسرش را از دست داده و دارای فرزند است می‌تواند از کمک هزینه زنان سرپرست متکفل فرزند برخوردار شود.

وی ادامه داد: حق عایله‌مندی، اولاد، مسکن و بُن مستمری‌بگیران از جمله دیگر خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی متقبل می‌شود.

این مسئول افزود: برخی از تسهیلات به بیمه‌شدگان و مستمری بگیران در قالب وام ضروری تا سقف دو میلیون تومان به نوبت در سال برای هر شهرستان درنظر گرفته می‌شود که بلاعوض بوده و برای افرادی که دچار مشکلات سخت زندگی از جمله بیماری‌های صعب‌العلاج یا حوادث ناگوار هستند اعطا می‌شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار با اشاره به اینکه سازمان دیگر لیست بیمه‌ای را به‌صورت حضوری انجام نمی‌دهد گفت: بسیاری از خدمات ازجمله لیست‌های بیمه، صدور دفترچه جدید و ابلاغ بدهی به صورت غیرحضوری، اینترنتی و پیامکی انجام می‌شود و همچنین تمدید اعتبار دیگر از دفترچه‌ها حذف شده است.

رستمی یادآور شد: تامین اجتماعی فریدونکنار در سال ۷۹ تاسیس شد که تعداد بیمه‌شدگان شهرستان ۱۱ هزار نفر بوده و تعداد مستمری‌بگیران دو هزار و ۵۱ نفر است.

وی ادامه داد: جمع کل بیمه شدگان و مستمری بگیران ۱۳ هزار و ۵۱ نفر است که با درنظر گرفتن افراد اصلی و تبعی حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش ما هستند‌.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار اظهارکرد: درآمد این اداره در سال ۹۸ مبلغ ۵۲۱ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال بوده و هزینه های ما بدون احتساب پرداخت پرسنلی مبلغ ۷۸۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است‌.

رستمی خاطرنشان کرد: در فریدونکنار هزار و ۴۸۹ کارگاه فعال وجود دارد و باتوجه به اینکه بافت این شهرستان کشاورزی بوده از نظر کارگاه صنعتی ضعیف است و ۸۸۳ کارگاه نیمه فعال و راکد داریم.

وی با بیان اینکه رونق بیمه کشاورزی از اولویت‌های ما بوده است تصریح کرد: باتوجه به اینکه فریدونکنار از شرکت‌های صنعتی برخوردار نیست به دنبال ترویج بیمه کشاورزی بین مردم این شهرستان رفتیم و برای هر یک هکتار یک نفر می‌تواند از بیمه کشاورزی برخوردار شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار افزود: افزایش سهمیه کارگران ساختمانی به میزان دو برابر با همکاری مدیرکل تامین اجتماعی استان برای این شهرستان انجام شد.

رستمی یادآور شد: به صورت ماهانه مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای بیمه شدگان کمک دولتی از جمله مانند رانندگان، کارگرهای ساختمانی، کشاورزان، قالیبافان وغیره هزینه می‌شود که مجموع این مبلغ در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در سال ۹۸ به ۲۹۱ نفر از بیمه شدگان غرامت دستمزد به میزان ۲۹۰ میلیون تومان پرداخت شد.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار ادامه داد: ۹۸ مورد بیمه شده در سال گذشته از مزایای کمک هزینه بارداری و زایمان به میزان ۱۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بهره‌مند شدند.

رستمی اظهارکرد: پرداخت هزینه سفر و اقامت بیمار به یک شهر دیگر از جمله دیگر خدمات سازمان است که این امر در سال ۹۸ برای ۶ بیمه شده فریدونکناری به میزان چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: کمک هزینه پروتز، سمعک و موارد دیگر پزشکی به تعداد ۲۸۸ مورد و به ارزش ۲۳ میلیون تومان پرداخت شد.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار تصریح کرد: ۳۰ نفر از بیمه شدگان ما در سال ۹۸ ازدواج کردند که دارای دو سال سابقه بیمه بودند و برای آن‌ها در مجموع ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پاداش و همچنین به خانواده های ۳۰ نفر از بیمه شدگانی که فوت کردند مبلغ ۴۳ میلیون تومان پرداخت شد.

رستمی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد دو هزار و ۱۶۸ نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند افزود: تامین اجتماعی فریدونکنار حدود سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ هزینه کوتاه مدت داشته است.

وی افزود: مستمری بازنشستگی در سال ۹۸ مبلغ ۲۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، از کارافتادگی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بازماندگان و سایر مزایا ۳۲ میلیارد تومان پرداخت شد.

رئیس اداره تامین اجتماعی فریدونکنار با بیان اینکه کمبود زیرساخت بهداشتی و درمانی از مشکلات این شهرستان است گفت: به‌دنبال تاسیس یک درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان هستیم و تلاش می‌کنیم تا این امر محقق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا