قلم خبرنگاران در مسیر چراغ هدایت و دارای زیبایی باشد

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در دیدار با اصحاب رسانه فریدونکنار به‌مناسبت هفته خبرنگار اظهار کرد: هفته خبرنگار که گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی است را به تمامی اهالی رسانه تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه قلم باید دارای زیبایی و به‌دور از وهن و زنندگی باشد، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر یقین هم داریم که فردی مشکل‌دار است نباید به آن توهین کنیم بلکه با استدلال و منطق با او برخورد کنیم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: قلم بازگو کننده روحیه حقیقی نویسنده بوده و مطلب خبرنگاران ممکن است توسط دوست و دشمن بازنشر شود.

جلالی یادآور شد: بسیاری از مسائل در قالب مسائل شخصی و خصوصی تعریف می‌شود که انتشار آن ضررهای بیشماری می‌تواند داشته باشد و همچنین حفظ منافع ملت عدم انتشار برخی از مطالب است.

وی با بیان اینکه قلم و مدادی که مانند خون شهید، چراغ هدایت باشد بسیار باارزش است گفت: اینکه برخی از رسانه‌ها بنابر شنیده‌ها خبرهایی را منتشر می‌کنند می‌تواند عاملی برای ایجاد مشکلات شده و دارای تضمین شرعی است.

امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد: اینکه یک رسانه فقط به‌دنبال لغزش افراد باشد و خدمات را نادیده بگیرد به دور از جوانمردی است.

جلالی با اشاره به اینکه خبرنگاری مسیر مقدسی است که باید اصول اخلاقی و اعتقادی در آن رعایت شود اظهارکرد: اگر مسیر اعتدال در نویسندگی پیش برود وجدان اهالی رسانه در پیش خداوند، مردم و خودشان آسان می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا