سیاست شتاب‌زده دولت سبب شیوع دوباره کرونا شد/ لزوم فراهم شدن زمینه تجارت الکترونیک در کشور

به گزارش بصیرنیوز،میثم شیرخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: پس از گذشت چند ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور، همه از نزدیک شاهد اثر این بیماری بر کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی کسب و کارها و کاهش رفت و آمد مردم در سطح شهرها موجب افت درآمد و حتی خروج نیروی انسانی از بنگاه‌های اقتصادی شد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران تصریح کرد: کرونا اثر منفی همراه با کاهش درآمد و رکود را برای فعالان اقتصادی به ارمغان آورده و این درحالی است که کشور هم با موج تورمی همراه شد.

دکترای مدیریت بازرگانی بین‌الملل یادآور شد: باتوجه به همه‌گیری کرونا و مواجه شدن بسیاری از کشورهای دنیا با این بحران، برای جلوگیری از بن‌بست کامل اقتصادی و رکود کسب و کارها، دولت‌ها وارد عمل شدند و با حمایت به‌ویژه از طرف تقاضا در بازار با پرداخت کمک هزینه‌ها تلاش کردند تا زمینه تقاضا مثبت نگه داشته شود چراکه این امر می‌تواند فشار را از روی خانواده‌ها کمتر کرده و همچنین عرضه‌کنندگان انگیزه کافی را برای تولید و ادامه فعالیت داشته باشند.

شیرخدایی با اشاره به اینکه در کشور ما هم دولت تلاش کرده تا به آسیب‌دیدگان کسب و کارها تسهیلاتی ارائه کند گفت: تعیین‌های بودجه‌ای و کاهش شدید درآمدهای نفتی موجب شد تا دولت درحال حاضر توان کامل و کافی برای حمایت از قسمت عرضه و تقاضا را نداشته باشد.

وی ادامه داد: نتیجه این عدم حمایت سبب شد تا نسبت به بازگشایی کسب و کارها شتاب‌زده عمل شود و با اجرای سیاست فاصله‌گذاری هوشمند از مردم خواستند با رعایت توصیه‌های بهداشتی به فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهند که این سیاست‌گذاری موجب شیوع دوباره بیماری کرونا و افزایش قربانیان و مبتلایان به این ویروس شد.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با اشاره به طرح‌های اجرایی برای کمک به کشور در زمان‌های بحرانی افزود: دولت باید زیرساخت‌های تجارت الکترونیک، بازاریابی دیجیتال و کسب و کارهای مجازی را ایجاد و حمایت کند و همچنین نسبت به آموزش بنگاه‌های تجاری و کسب و کارهای کوچک و متوسط برای استفاده از زیرساخت‌های مجازی اقدامات لازم را انجام دهد.

دکترای مدیریت بازرگانی بین‌الملل با بیان اینکه کرونا فرصت‌هایی را هم در کنار تهدیدها به‌وجود آورده است اظهارکرد: این روزها نیاز است تا فعالان اقتصادی با فضای تجارت الکترونیکی و بازاریابی دیجیتالی آشنا شوند و کسب و کارها باید از این ابزارها استفاده کنند.

شیرخدایی با اشاره به اینکه مدیریت هزینه و مهندسی ارزش لزوم فعالیت‌های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اگر بنگاه‌های تجاری هم‌اکنون با ابزارهای الکترونیکی آشنا شوند در دوران پساکرونا می‌توانیم بنگاه‌های قوی‌تری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی می‌توانند به کمک فعالان اقتصادی بشتابند تصریح کرد: دانشگاهیان به‌ویژه در رشته‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری، علوم مهندسی، مهندسی صنایع، مهندسی آی تی و دیگر رشته‌های مرتبط می‌توانند در این فرصت به وجود آمده رسالت اجتماعی خود را که آموزش بنگاه‌ها است انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا