دُمَل چرکین اختلاف در فریدونکنار باز سر باز کرد/ مردم کجای قدرت‌نمایی مسئولان هستند!؟

به گزارش بصیرنیوز، فریدونکنار ازجمله شهرهای قدیمی مازندران بوده که نزدیک به ۸۰ سال قبل تبدیل به شهر شده و شهرداری آن در سال ۱۳۲۰ تاسیس شده است.

انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی نشان داد که چه فرزندانی در فریدونکنار پرورش پیدا کرده‌اند که سردار شهید حاج حسین بصیر مانند نگین انگشتری برای این شهر کوچک می‌درخشد.

حضور افرادی نام آشنا مانند مرحوم مجدآرا در سمت نمایندگی سه دوره مردم فریدونکنار در مجلس آنقدر برای فریدونکناری‌ها خوش یُمن بود که حتی تا به امروز که حدود ۲۵ سال از فوت این مرد بزرگ می‌گذرد اما مردمان فریدونکنار به نیکی از او یاد می‌کنند.

فریدونکنار که به خاطر بافت فرهنگی و مذهبی و حضور سرداران و روحانیونِ به‌نام و همچنین مردم انقلابی و همیشه در صحنه به نام قم مازندران معروف بود، در سال ۸۶ از شهر به شهرستان تبدیل شد تا اینکه بتواند در کنار پیشرفت فرهنگی در زمینه‌های عمرانی و سیاسی هم رشد پیدا کند.

از دیگر زمینه‌هایی که اسم فریدونکنار با آن در ذهن‌ها تجلی پیدا می‌کرد حضور ورزشکاران به‌ویژه کشتی‌گیرانی به‌نام، مانند عباس حاج‌کناری بود که توانست مدال طلای جهانی را کسب و برای این شهر افتخارآفرینی کند.

همچنین از دیگر ظرفیت‌های فریدونکنار می توان به‌وجود چهره‌های برجسته علمی این شهرستان از جمله دکتر براری رئیس سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات و دکتر صادقی‌فر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد که از نخبگان علمی محسوب می‌شوند.

در کنار نام آوران فرهنگی، مذهبی، ورزشی و علمی که در فریدونکنار پرورش پیدا کرده‌اند، خداوند نعمت‌های دیگری مانند برنج درجه یک و ماهی که به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم اقتصادی به حساب می‌آیند را به این شهر بخشیده تا افراد از نقاط مختلف کشور به این نعمت‌ها غبطه بخورند.

اما اگر شما به فریدونکنار پای بگذاری متوجه می‌شوید که هیچ استفاده ای از ظرفیت‌های شخصیتی افراد و نعمت‌های خدادادی نشده و حتی جلوه بصری هم از چهره‌های ماندگار گذشته و معاصر و همچنین معرفی برندهای اقتصادی وجود ندارد.

متاسفانه در سال‌های اخیر به‌خاطر کم‌توجهی به ظرفیت‌های موجود و همچنین بر مسند نشستن افرادی سطحی‌نگر که غرق در امور اداری و درگیری‌های شخصی بوده‌اند فریدونکنار کمتر روزهای خوش به خود دیده و نه تنها از سیر صعودی برای معرفی شدن به عنوان یک شهر با شاخص‌های پایدار توسعه عقب مانده بلکه به‌عنوان شهر کمتر توسعه یافته تبدیل شده است.

آسیب اجتماعی بالا در بخش‌های اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و توسعه پایین از جمله ملاک‌های کمتر توسعه یافتگی است که در این نوشتار مجال پرداختن به اینکه چرا فریدونکنار به این معضلات دچار شده نیست.

در کنار سطحی‌نگری و غرق شدن در امور اداری و شخصی، یکی دیگر از عواملی که به نوعی شاید عامل اصلی عقب‌ماندگی فریدونکنار بتوان از آن نام برد چالش‌های رفتاری بین مسئولان این شهرستان است که هر از چندگاهی دُمَل چرکین آن سر باز می‌کند و به هیچ عنوان این رفتارها پسندیده مردم نیست.

اختلاف نظرهای عمیق و حتی توهین و رفتارهای زننده در بین اعضای شورای شهر، تفاوت دیدگاه‌ها بین مدیر ارشد شهری و مسئول ارشد اجرایی و در جدیدترین نسخه آن هم برملا شدن اختلاف نماینده مجلس با برخی از مسئولان نشان دهنده عمق مشکلات فریدونکنار مظلوم است.

سال گذشته نماینده سابق مردم فریدونکنار در مجلس در دیدار با اصحاب رسانه تمام عقب افتادگی‌های این شهرستان را به دلیل اختلافات بین مسئولان و مشکلات موجود را ضعف شهرستانی عنوان کرد.

در روزهای گذشته که نوبخت معاون رئیس جمهور برای بازدید از پروژه‌های نیمه‌کاره به مازندران سفر کرده بود و درحالی که بنابر برنامه اعلام شده قرار نبود به فریدونکنار سفر کند اما با فشار رسانه‌ها و کاربران مجازی این شهرستان بازدید از پروژه کمربندی انجام می‌شود.

اما نکته قابل توجه عدم حضور رسانه‌ها و مسئولان شهرستانی در این بازدید بود که جای بسیار تعجب داشت که پس از این برنامه آقای نماینده اعلام کردند به دلیل اینکه نمی‌خواستیم مسئولان اقدامات صورت گرفته را به‌نام خود تمام کنند اطلاع‌رسانی به آن‌ها انجام نشد!.

همچنین این اختلافات در هفته خبرنگار هم مشاهده شد که این موضوع را هم نماینده مجلس علنی کرد و از همراهی نکردن مسئولان فریدونکنار برای برگزاری تجلیل از خبرنگاران پرده برداشت.

آنچه که پر واضح است ضعف عملکردی مسئولان شهرستانی فریدونکنار است که بارها از سوی افراد مختلف مطرح شده اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه آقای نماینده و دیگر مسئولان از اختلاف‌افکنی و جدال بر سر قدرت‌نمایی پرهیز کرده و به‌دنبال برطرف کردن مشکلات و مطالبات مردم باشند.

سیدمرتضی رضویان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا