انتقاد مدیرکل بهزیستی از ادارات برای جدی نگرفتن مناسب‌سازی

به گزارش بصیرنیوز، فرزاد گوهردهی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص وضعیت مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری و دولتی برای توانخواهان، اظهارکرد: مناسب‌سازی معابر، اماکن عمومی و ادارات یکی از موضوعاتی است که به جدیت در دستور کار ما است و همچنان برای رفع این مشکل پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه چندین نشست با مسئولان استانداری و سازمان نظام مهندسی استان برای موضوع مناسب‌سازی سطح شهرها برگزار شده است، خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی فقط برای معلولان نیست بلکه ۴۰ درصد جمعیت استان مازندران نیاز به برخورداری از خدمات مناسب‌سازی دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: در صورتی که مناسب‌سازی در سطح جامعه انجام شود، استقلال افراد توانخواه و سالمند حفظ شده و هویت بیشتر و بهتری پیدا می‌کنند.

گوهردهی با بیان اینکه متاسفانه ادارات دولتی سطح استان بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط بهزیستی هنوز در زمینه مناسب‌سازی ورود جدی نداشته‌اند گفت: دستگاه‌های اجرایی مازندران تاکنون فقط ۳۰ درصد در زمینه مناسب‌سازی عملکرد داشته‌اند.

این مسئول ادامه داد: درحالی که طی جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری و شهرداران سراسر استان نسبت به امر مناسب‌سازی برای حضور بهتر و بیشتر نیازمندان در سطح جامعه تاکید شد و قانون‌های مرتبط هم وجود دارد اما هنوز اتفاق مطلوبی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درحال پیگیری برای برگزاری جلسه با حضور فرمانداران سطح استان البته به‌صورت مجازی هستیم تا دغدغه‌های توانخواهان و افراد نیازمند در این زمینه برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا