انتخابات هیات رئیسه شورای شهر فریدونکنار بدون انتخاب پایان یافت/ اعضای شورا لطفا بگویید دنبال چه هستید؟

به گزارش بصیرنیوز، ظهر امروز قرار شد آخرین دوره انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر فریدونکنار در دوره پنجم برگزار شود که متاسفانه با حواشی همراه شد.

مصطفی شیاری و سیده نازبانو عزیزی که به ترتیب دو و یک سال ریاست شورای شهر دوره پنجم را تجربه کرده بودند این بار هر دو کاندیدا ریاست شورا شدند تا در رقابت قرار گرفته و برای سال آخر یکی از آنها در کرسی ریاست بنشیند.

اما فاصله فکری زیادی که بین پنج عضو شورا در فریدونکنار وجود دارد موجب شده که این اندک اعضا نتوانند پیش‌بینی لازم را برای یک موضوع داشته باشند و به قول گفتنی “تیرشان به سنگ خورد”.

بعد از تشکیل جلسه که با حضور تمام اعضا و فرماندار برگزار شد کاندیدای ریاست هر کدام دو رای کسب کرده و یک رای ممتنع داده شد و در یک اتفاق جالب هر دو کاندیدا مساوی شدند اما بنابر نظر قانون “در این مواقع فردی که دارای سابقه ایثارگری یا از تحصیلات بالاتری باشد به‌عنوان رئیس انتخاب می‌شود” که مصطفی شیاری شامل این قانون شده و می‌توانست به عنوان رئیس آخرین سال شورای پنجم فریدونکنار باشد.

درحالی که اعضا از انتخاب رئیس فارغ شده بودند و باید نائب رئیس را انتخاب می‌کردند اما هیچ عضوی حاضر به کاندید شدن برای سمت نائب رئیسی نشده و با هماهنگی مسئولان استانی انتخابات برگزار شده برای رئیس هم ملغی و به جلسه بعدی موکول شد.

به گزارش بصیرنیوز، اختلاف‌بازی اعضای شورای شهر دوره پنجم فریدونکنار آنقدر خسته کننده و کسالت‌آور شده که شاید بسیاری از شهروندان همین حالا حاضر باشند سوت اتمام این بازی زده شود و افراد حاضر از قطار مسئولیتی که به کندی حرکت می‌کنند پیاده شوند.

متاسفانه حجم اختلاف نظر، فرار از مسئولیت و بی‌توجهی به خواست عمومی مردم در اعضای شورای شهر به قدری زیاد است که دیگر برای همگان مشهوده شده اما اینکه چرا دامنه این مشکلات هر روز درحال گسترده شدن است و اعضای شورا از این اتفاقات به‌دنبال چه چیزی هستند به صورت دقیق مشخص نیست.

باتوجه به اینکه چاره ای نیست، شهروندان فریدونکناری باید این یک سال آینده را هم به هر نحوی تحمل کنند اما نکته‌ای که قابل توجه است اینکه در انتخابات بعدی تلاش کنند انتخاب بهتری داشته باشند چراکه آینده شهری به دست افراد برگزیده است و اگر کسانی مانند اعضای این دوره انتخاب شوند که یک انتخابات پنج نفره را نتوانند مدیریت کنند و از مسئولیت فراری باشند یقینا نمی‌توانند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درستی برای شهر داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا