مغناطیس حسینی دل را جلا می‌دهد/ “امت امام حسین” نقطه پرگار عزای سیدالشهدا(ع) در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، بسیاری از افراد این روزها که در ماه عزای سالار شهیدان قرار داریم را روزهای عاشقی و شب‌های شیدایی می‌نامند که شاید در تعریف لغوی با مفهوم عام یک مناسبت مذهبی فاصله داشته باشد اما اگر از کسانی که در مراسمات امام حسین(ع) شرکت می‌کنند سوال شود حس خود را از حضور در این مجالس بازگو کنند به ابراز عشق و علاقه زیادی که از این برنامه‌ها به دست آورده‌اند سخن می‌گویند.

“امت امام حسین” نامی زیبا که تاکنون شنیده نشد…

امسال که کرونا بر زمین و زمان اثر گذاشته بود، برگزاری مراسم‌های محرم را هم تحت تاثیر قرار دارد اما نتوانست بر دل عاشقان حسینی تاثیری بگذارد چراکه هیات‌های مذهبی بنابر منویات مقام معظم رهبری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام به برپایی مراسم عزای سیدالشهدا کرده تا زنگار از دل بزدایند.

یکی از هیات‌های مذهبی برگزار کننده مراسم‌های عزاداری دهه اول محرم در مازندران هیات “امت امام حسین(ع)” فریدونکنار است که شاید فریدونکناری‌ها هم در سال‌های گذشته چنین اسمی را نشنیده باشند اما امسال ۹ هیات فرهنگی مذهبی این شهرستان برای پرهیز از برگزاری متعدد برنامه‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت تجمیعی در قالب یک هیات درآمده تا زیر پرچم سیدالشهدا(ع) باهم عزاداری کنند.

زمانی که وارد مصلی نمازجمعه که محل برگزاری مراسمات هیات “امت امام حسین(ع)” است می‌شوی بیشتر از همه حس نظم و انضباط و همدلی را احساس می‌کنی که هر فرد در جای خودش مشغول خدمت به عزاداران حسینی است.

از تحویل ماسک، اهدای پارچه‌های متبرک و ضدعفونی کردن تا راهنمایی عزاداران برای مستقر شدن در مکان‌های مشخص شده از جمله اقداماتی است که خادمان این هیات به صورت منظم انجام می‌دهند.

عشق حسین(ع) همیشگی است

یکی از عزاداران حسینی حاضر در مراسم به خبرنگار ما می‌گوید: محرم که از راه می‌رسد برکت‌های فراوانی به‌همراه دارد که یکی از آن‌ها همدلی برای عرض ارادت به مقام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه هر شب در مراسم عزاداری شرکت می‌کند خاطرنشان کرد: امسال شیوع بیماری کرونا همه ما را نگران از برپایی مراسم اباعبدالله(ع) کرده بود که به لطف الهی با توصیه مقام معظم رهبری و اجرای شیوه نامه‌های مورد نظر توسط برگزار کنندگان مراسم توانستیم در این مراسمات شرکت کنیم.

این شهروند فریدونکناری تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) موجب جلای دل شده و عشق و ارادت ما به مقام او همیشگی است.

جوانان انقلابی پای کار اباعبدالله(ع) محکم ایستاده‌اند

یکی دیگر از عزاداران حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: ما در ایام محرم احساس سبکی و راحتی داریم که این ها همه از حضور در مجالس عزای حسینی به دست می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از افراد تعلقات زیاد دنیایی داشته باشند اما اگر فردی وابسته به عشق حسینی باشد دیگر نمی‌تواند از آن دست بکشد و دلش می‌خواهد تمام سال محرم باشد.

این شهروند فریدونکناری ادامه داد: جوانان انقلابی و حزب‌الهی که پای محبت اهل بیت محکم ایستاده‌اند با شور و شعور حسینی تمام در خدمت اباعبدالله(ع) هستند و عزای امام حسین(ع) را تعطیل نمی‌کنند.

به گزارش بصیرنیوز، مغناطیس حسینی آنقدر زیاد است که دل هر انسانی را به خود جذب می‌کند و سوار بر کشتی هدایت کرده و تا رستگاری به پیش می‌رود و البته در این میان باید یارای همراهی تا نوک قله در ذات وجودی انسان باشد.

فریدونکناری‌ها که مردمی ولایت‌مدار، دوست‌دار اهل بیت و پایبند به ارزش‌های اسلامی و انقلابی هستند و بارها این موضوعات را اثبات کردند در راه سیدالشهدا(ع) هرچه دارند پای کار می‌آورند و در عمل نشان می‌دهند که امت و ملت امام حسین(ع) هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا