هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در دولت بعدی بهتر می‌شود!/ بهره‌برداری کامل کمربندی فریدونکنار در پاییز امسال

به گزارش بصیرنیوز، محمدمهدی نصیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا بسیاری از برنامه‌های هفته دولت تحت تاثیر قرار گرفت که از جمله آن‌ها برنامه ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار که قرار بود با حضور وزیر انجام شود اما متاسفانه انجام نگرفت و به احتمال زیاد به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

حواله آقای فرماندار به رسانه‌ها؛ هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در دولت بعدی بهتر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های برق، جهاد کشاورزی، کتابخانه روستای کاردگرمحله، مسکن مهر ۸۰ واحدی یک، روشنایی فاز دوم کمربندی و طرح ورودی روستاهای کوچک بیشه محله و اوکسر از جمله برنامه‌های هفته دولت در فریدونکنار است.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به ضعف اطلاع‌رسانی این دستگاه اجرایی به رسانه‌ها گفت: در برخی از برنامه‌ها به‌خاطر ناهماهنگی‌های پیش‌بینی نشده مشکلاتی در اطلاع‌رسانی به‌وجود می‌آید که امیدواریم در دولت بعدی و سال آینده این هماهنگی‌ها بهتر شود.

نصیری درخصوص مشکلات موجود کمربندی فریدونکنار با بیان اینکه دو نقطه گره‌گاهی جدی در این پروژه وجود دارد که یکی از آن‌ها تقاطع غیرهمسطح ولیعصر و دیگری تقاطع جاده سوته است تصریح کرد: تقاطع سوته باتوجه به رفت و آمد کمتر موثر نیست اما تقاطع ولیعصر به خاطر بار ترافیکی اهمیت بیشتری دارد و شرایط تحریم در کندی این پروژه اثرگذار است.

بهره‌برداری کامل کمربندی فریدونکنار در آبان ماه

این مسئول ادامه داد: پروژه کمربندی دارای چند مشکل اساسی از جمله خطوط برق، بچینگ سیمان و کارگاه ساختمانی بود که از این مشکلات عبور کردیم و طی بازدیدی که با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته مبلغ دو میلیارد تومان به‌صورت نقدی و مبلغ سه میلیارد تومان اسناد خزانه به پیمانکار پرداخت شد تا پروژه به مرحله آسفالت در رمپ غربی و شرقی برسد.

فرماندار فریدونکنار افزود: با بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه مبلغ هشت میلیارد تومان دیگر به کمربندی فریدونکنار اختصاص پیدا کرد و همچنین احداث کانال زیرزمینی برای انتقال آب سطحی بخش دهفری صورت گرفت که با تمام موارد مطرح شده تا آبان ماه این پروژه به‌صورت کامل بهره‌بردای می‌شود و پاییزی روشن و آباد را در کمربندی شاهد خواهیم بود.

نصیری با اشاره به وضعیت بهسازی آب‌بندان پروژه روستاهای بزرگ‌بیشه‌محله و شیرمحله اظهارکرد: مجموعه آب‌بندان این دو روستا که به‌صورت مشترک در یک مکان قرار دارد و چند سالی محل زباله‌دانی اهالی منطقه بود با تلاش صورت گرفته در بخش‌های مختلف پس از ۴۰ سال درحال بهسازی است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تندرو کندرو که در کنار میدانگاهی بندر یک مجموعه را تشکیل می‌دهند، به خاطر موانع پیش رو که نیاز به عقب‌نشینی و متقاعد کردن مردم دارد کار را سخت کرده اما شهرداری و شورای اسلامی شهر درحال تلاش برای رفع این مشکلات هستند.

پهلوگرفتن ۳۶ کشتی در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ در بندر فریدونکنار

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: سال گذشته در تبادلات تجاری دریای مازندران سهم بندر نوشهر ۱۱ درصد، بندر فریدونکنار ۹ درصد، بندر امیرآباد بیش از ۶۰ درصد و مابقی به انزلی و آستارا اختصاص داشته است.

این مسئول تاکید کرد: با لایروبی انجام شده در بندر فریدونکنار که حدود سه میلیارد تومان هزینه دولتی برای آن صرف شده، برای نخستین بار کشتی‌های پنج هزار تنی در این بندر پهلو گرفتند و از ابتدای سال ۹۹ تاکنون که مدت ۶ ماه گذشته ۳۶ کشتی در بندر فریدونکنار پهلو گرفته اما در کل سال ۹۸ این میزان ۳۵ کشتی بوده است.

ایجاد طرح اکوکمپ گردشگری در فریدونکنار منتفی است

نصیری درخصوص راه‌اندازی اکوکمپ گردشگری در فریدونکنار، گفت: طرح اکوکمپ گردشگری توسط یکی از سرمایه‌گذاران ارائه شده و مکان آن که در جنگل اوجاکله است مربوط به منابع طبیعی و در اجاره محیط زیست است، درحالی که اقدامات آن انجام و موافقت اصولی گرفته شده بود اما در لحظه آخر با مخالفت اداره کل محیط زیست رو به رو شدیم که طرح را منتفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه بانوان باید بیشتر فعالیت شود یادآور شد: متاسفانه کمپ اختصاصی ترک اعتیاد ویژه بانوان در فریدونکنار هنوز وجود ندارد که باید با همکاری خیرین این امر هم در شهرستان راه‌اندازی شود.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های کتابخانه روستای کاردگرمحله مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، پروژه‌های برق حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، روشنایی کمربندی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و مسکن مهر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.

فشار سیاسی منجر به تغییر مدیر شبکه بهداشت شد

نصیری با اشاره به اینکه بسته شدن راه‌ها نیاز به تصمیمات کشوری دارد و از حیطه وظایف مسئولان استانی و شهرستانی خارج است گفت: به شهردار فریدونکنار اعلام کردیم که مسیرهای منتهی به دریا بسته شود و همچنین راه ساحلی فریدونکنار به سرخرود بسته شد و نظارت‌ها بر اصناف تشدید می‌شود.

وی درخصوص تغییرات مدیران ادارات فریدونکنار که رنگ و بوی سیاسی دارد تصریح کرد: در ماجرای تغییر مدیر شبکه بهداشت درحالی که مقاومت زیادی برای نگه داشتن دکتر ساتری که از نیروهای شریف و پرتلاش بوده‌اند از سوی ما صورت گرفت اما فشارهای برخی افراد به وزیر، دفتر وزیر و استاندار موجب شد تا مقاومت ما جواب ندهد و این تغییر صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا