سازمان جهانی بهداشت| کرونا تا ۲ سال دیگر تحت کنترل قرار می‌گیرد

به گزارش بصیرنیوز، دفتر مطبوعاتی سازمان جهانی بهداشت (WHO)  ضمن اعلام این که میزان سرایت و شدت ویروس کرونا از ۶ ماه قبل تغییر نکرده، به خبرگزاری روسی «تاس» درباره زمان پایان همه‌گیری کرونا گفت این سازمان زمان پایان بحران مذکور را نمی‌داند اما تصور بر این است که این بیماری در دو سال آینده تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: در زمان کنونی نمی‌دانیم چه زمانی همه‌گیری پایان می‌یابد، اما احتمال آن هست که با تلاش‌های جهانی و فناوری مدرن، همه‌گیری ظرف چند سال تحت کنترل قرار بگیرد. کشورها (برای این منظور) باید بر روی ۴ اولویت تمرکز کنند: ممانعت از تشدید وقایع، تقویت مردم برای حفاظت از خود، تمرکز بر اصول بهداشت عمومی و حمایت از افراد آسیب‌پذیر از جمله افراد مسن و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای.

این نهاد وابسته به سازمان ملل معتقد است با گذشت ۶ ماه از اعلام رسمی همه‌گیری جهانی کرونا، شدت سرایت این ویروس تغییر نکرده و در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: شدت بیماری‌زا بودن ویروس‌های انسانی کمتر یا بیشتر می‌شود. بر اساس شواهد کنونی از ۸۰ هزار توالی ژنومیک، سرایت و شدت کووید-۱۹ تغییر نکرده است.

دفتر مطبوعاتی سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به سوالی درباره مشارکت روسیه در مقابله با شیوع کرونا گفت این سازمان از همه برنامه‌های تولید واکسن در سراسر جهان استقبال می‌کند و اکنون بالای ۳۰ مورد تلاش برای تولید واکسن در مراحل مختلف آزمایش بالینی در سراسر جهان وجود دارد، از جمله واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه.

این نهاد افزود: با مقامات روسیه صحبت‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این واکسن را آغاز کرده‌ایم. تا جایی که می‌دانیم اسپوتنیک وی در آستانه آغاز مرحله سوم آزمایشات بالینی قرار دارد. هر کشوری مستقل است و حق انتخاب ابزارها و محصولاتی را که برای جمعیتش مناسب‌ترین می‌داند، دارد. اما باید این انتخاب با بالاترین استانداردهای علمی و اخلاقی هدایت شود.

دسامبر سال ۲۰۱۹ مقامات چینی سازمان جهانی بهداشت را از شیوع کرونا در شهر ووهان در مرکز این کشور آگاه کردند. تاکنون بنابر آمارها، بیش از ۲۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۹۰۰ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان با بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مبتلا و ۱۹۶ هزار قربانی در صدر کشورهای جهان به لحاظ خسارت انسانی ناشی از این بیماری قرار دارد.

فارس

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یک پزشک:شواهدی وجود دارد که در سال۲۰۱۰ جلساتی با حضور ثروتمندان عالم در امریکا تشکیل شده جهت کنترل بشر و اعتراضات بی شمار مدنی نسبت به دولت ها (خصوص دولت هایی که برنامه های جهانی سازی اسراییل و امریکا را اجرا می کنند) در آن جلسات بیل گیتس اشاره کرده به یک برنامه و واکسیناسیون جهانی کرده که از طریق آن۱۵تا۲۰درصد مردم دنیا کم بشوند! بنابراین کرونا و واکسن آن قرار است جمعیت جهان را کاهش دهند پس شک نکنید که همگی سرکاریم و مرگ و میر ها با داروهایی خاص که در همه مراکز درمانی جهان توزیع شده است صورت میگیرد اما تا بخواهید بفمید چه شده است تا الان حدود ۲۵۰۰۰نفر در ایران و تا آخر سال۱۰۰۰۰۰ نفر تلفات خواهیم داد متاسفانه مسئولین و جناح های چپ و مخالف روحانی یا این برنامه را باور کرده اند یا تطمیع شده اند و یا تهدید شده اند و کاری برای مردم نمی کنند لازم است خود مردم تصمیمی قاطع بگیرند و کرونای غرب و دولت روحانی از کشور بیرون کنند.والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا