مشکلات کشور با مدیریت جهادی و انقلابی قابل حل است/اتفاقات میدانی عملیات والفجر ۸ بازگو شود

به گزارش بصیرنیوز،سیدعبدالله جعفری از رزمندگان فریدونکناری دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: در سال ۶۱ و با ۱۵ سال سن پس از طی دوره آموزشی گهرباران ساری به جبهه اعزام شدم.

وی با اشاره به چرایی نامگذاری دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: وقتی از حیثیت، ناموس، دین، تمامیت ارضی، مردم، انقلاب، حکومت، نظام اسلامی و قرآن دفاع کنی به طور قطع آن را باید دفاع مقدس نام نهاد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: انقلاب، رهنمودهای امام خمینی(ره) و اشتیاق برای پیوستن به رزمندگان از جمله عواملی بودند که موجب شدند تا در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شویم.

جعفری، پیروزی در عملیات‌ها را شیرینی و به شهادت رسیدن دوستان را از تلخی‌های جنگ برشمرد و یادآور شد: بسیاری از رزمندگان با سن کم و آموزش‌های ساده نظامی در دفاع مقدس حضور داشتند اما حماسه‌های زیادی مانند فتح فاو را رقم زدند.

وی با بیان خاطراتی از عملیات والفجر ۸ گفت: قبل از این عملیات حدود ۴۵ روز در آب‌های بهمنشیر روستای صیداویه آبادان آموزش سخت دیده بودیم و در اوج زمستان حاج حسین بصیر دستور داده بودند تا به هر رزمنده یک قاشق عسل بدهند تا در این آب سرد بدنشان دچار مشکل نشود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: چند شب قبل از عملیات، “حاجی بصیر” همه رزمندگان را دور خود جمع کرد و به آن‌ها گفت: “چند شب دیگر در اروندرود عملیات داریم اما به خاطر کمبود تجهیزات، آب خشمگین اروند و سنگرهای بتنی دشمن شرایط سخت است که احتمال اینکه فردی سالم برگردد بسیار ضعیف است و هر کسی می‌تواند از صف جدا شود و در این عملیات شرکت نکند.”

جعفری با اشاره به اینکه در چنین شرایطی هیچ نظامی حاضر به جنگ نیست افزود: اما رزمندگان ایرانی با تمام این شرایط حاضر به شرکت در عملیات والفجر ۸ شده و جنگ انقلابی، جنگ عشق، جنگ ایثار، جنگ دلداگی و سرسپردگی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه اتفاقات میدانی عملیات والفجر ۸ متاسفانه ناگفته مانده است یادآور شد: ما حدود ۳۰۰ متر از آب اروند را عبور کرده بودیم که یک تیر کور به “حسین صیادی”یکی از رزمندگان فریدونکناری برخورد کرده و او را مجروح می‌کند، همان تیر موجب شد تا وسط آب صدای یاحسین(ع) و یامهدی(عج) شنیده می‌شد که نیروها به‌هم ریخته و دچار سردرگمی شدند اما به هر نحوی بود این رزمنده را از آب نجات دادیم و با رها کردن تجهیزات با همان حال به سمت دشمن حرکت کردیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهارکرد: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند “فاو را خدا آزاد کرد” برای این بود که ما با دست خالی به سراغ دشمن رفتیم.

جعفری خاطرنشان کرد: درحالی که عراقی‌ها حمایت‌های کشورهایی مانند آمریکا، شوروی، فرانسه، اسرائیل، کشورهای غربی و مرتجع عرب را داشتند اما ایران تنها بود و به‌خاطر اینکه دین خدا را یاری کردیم خداوند هم به یاری ما شتافت.

وی تصریح کرد: اینکه کشور ما درحال حاضر با مشکلاتی اعم از تحریم، معیشت و بیکاری جوانان درگیر بوده به‌خاطر فشارهایی است که دشمنان به ما وارد می‌کنند تا به اسلام ناب شیعی که جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار آن است ضربه وارد کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: همچنین عدم مدیریت صحیح برخی از مسئولان و نبودن افراد جهادی در مسئولیت‌ها از عوامل دیگر وجود مشکلات در کشور است.

جعفری تاکید کرد: از جوانان انتظار داریم که مشکلات موجود را به پای اسلام نگذارند و همگان باید پشتیبان نظام باشیم تا به جایگاه اصلی خودمان برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا