۱۱ درصد دانش‌آموزان فریدونکناری از آموزش مجازی محروم هستند/مورد مثبت کرونا در مدارس گزارش نشد

به گزارش بصیرنیوز، سیدعظیم اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ فرهنگی، ۱۰ هزار دانش‌آموز و ۲۰ هزار خانواده در فریدونکنار مرتبط با امر تعلیم و تربیت و گذراندن سال تحصیلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کنونی که به آن دچار شدیم موقعیتی خاص بوده که همه را درگیر کرده و تمامی زمینه‌های آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و مذهبی را تحت تاثیر خود قرار داده و هیچ آینده روشنی برای ما متصور نیست.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با اشاره به اینکه خانواده‌ها به عنوان یک رکن اصلی آموزش در نگرانی هستند تصریح کرد: جلب اعتماد خانواده مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: از اسفند سال گذشته فاصله‌ای بین دانش‌آموزان و معلمان ایجاد شد که برای از بین رفتن این فاصله شبکه‌های مجازی ظهور پیدا کرد و فرصتی شد تا همگان به نقش مهم فضای مجازی در تعلیم و تربیت توجه کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مجازی دارای مشکلات زیادی بوده است گفت: عدم آماده بودن زیرساخت‌ها، عدم ارائه آموزش‌های لازم به مدرسین، محصلین و خانواده‌ها، نبود امکانات لازم، محدود بودن زمان و عدم نظارت کافی از جمله مشکلات آغاز راه آموزش مجازی بود که البته با تمام این مشکلات توانستیم تعادل آموزشی را حفظ کنیم و امر تعلیم و تربیت را به پیش ببریم.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار تاکید کرد: می‌توانیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، گروه‌بندی دانش‌آموزان فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را به‌صورت حضوری انجام دهیم که نیاز به همراهی تمام مسئولان شهرستان دارد.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه هیچ آموزشی بهتر از آموزش حضوری نبوده و کانون اصلی تربیت مدرسه است اظهارکرد: فناوری یکی از ابزارهای تعلیم و تربیت بوده اما باید با برنامه‌ریزی و گروه‌بندی مناسب توسط شورای مدرسه به‌صورت حضوری در مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموزان به امر تعلیم و تربیت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: رعایت مسائل بهداشتی، مراقبت از سلامت دانش‌آموزان، استفاده از تجهیزات بهداشتی و نظارت مسئولان شبکه بهداشت امیدواریم بتوانیم به امر تعلیم و تربیت بپردازیم.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مسئولان، خیران و اصحاب رسانه لازم است همکاری لازم را داشته باشند تا بر مشکلات غلبه کنیم.

اسماعیل‌زاده یادآورشد: اکنون ۱۱ درصد دانش‌آموزان فریدونکناری فاقد تبلت و گوشی‌های هوشمند بوده و از آموزش‌های مجازی محروم هستند.

وی ادامه داد: ضعف اینترنت در برخی از روستاها و مناطق حاشیه شهر فریدونکنار از مشکلات دسترسی به فضای مجازی آموزشی است.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با اشاره به اینکه درحال حاضر تمامی مدارس باز است گفت: تمامی پرسنل مدرسه اعم از مدیر، معاونین، معلمان و دیگر عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه‌ها حاضر بوده و دانش‌آموزان بنابر گروه‌بندی‌های صورت گرفته و با تمایل خانواده‌ها در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: به لطف الهی تاکنون هیچ دانش‌آموز یا معلمی به بیماری کرونا مبتلا نشده و تمامی اصول بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا