ثبت‌نام بن‌کارت دانشجویان و طلاب مسدود شد +سند

در حالی که پیش از ظهر امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ستاد خبری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تمدید مهلت ثبت نام بن کارت‌های دانشجویی و طلاب تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ماه خبر داده بود،‌ مراجعه‌کنندگان به سایت نمایشگاه کتاب تهران برای ثبت نام بن کارت‌ها با پیغام «ظرفیت فروش بن کتاب تکمیل شد و فعلا امکان خرید بن وجود ندارد!»‌ مواجه شدند.

در این دوره از نمایشگاه، مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب تعیین شده است که۶۰ درصد آن از سوی دانشجویان و طلاب و ۴۰ درصد از سوی معاونت امور فرهنگی پرداخت خواهد شد.
 ثبت‌نام بن‌کارت دانشجویان و طلاب مسدود شد
امیرزاده سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران پیش از این در گفت‌وگو با رسانه‌ها از اجرای چهار بسته حمایتی به منظور بهره‌مندی اقشار مختلف علمی از این نمایشگاه خبر داده و گفته است: یکی از این چهار گروه هدف، دانشجویان و طلاب هستند که اعتبار تخصیص یافته از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این قشر ۸ میلیارد تومان است و سهم آورده دانشجویان و طلاب هم ۱۲ میلیارد تومان است. در مجموع میزان تزریق اعتبار از این محل به حوزه نشر هم ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داده است:‌ برای اینکه دانش آموزان تهرانی از مزیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بی‌بهره نباشند، تخفیف‌های ۱۰ تا ۳۰ درصدی ناشران شامل آنها و همه دانش آموزان دیگر شرکت کننده در نمایشگاه کتاب تهران خواهد شد. وی با بیان اینکه در این بسته حمایتی، ۱۷۰ هزار دانشجو و ۳۰ هزار طلبه (در مجموع حدود ۲۰۰ هزار نفر) به عنوان جامعه هدف تعیین شده‌اند، افزود: واقعیت این است که با آماری در حدود ۵ میلیون دانشجو که در حال تحصیل هستند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به منابع در اختیار، تنها قادر است جمعیت محدودی از آنها را تحت پوشش یارانه مورد اشاره قرار دهد و انتظار ما این بود که سازمان‌ها و نهادهایی که ارتباط ارگانیک بیشتری با دانشجویان دارند، نقش‌آفرینی بیشتری در این زمینه داشته باشند.

این مقام مسئول در نمایشگاه کتاب تهران اضافه می‌کند: بسته حمایتی دیگری که در این دوره از نمایشگاه اجرایی خواهد شد، بن دانش ‌آموزی است که وزارت ارشاد ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن تخصیص داده است. یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم سهم آورده خود دانش آموزان خواهد بود. تفاوت این بسته با بسته قبلی در این است که برعکس بسته حمایتی دانشجویان و طلاب، در اینجا بسته مورد اشاره ۶۰ درصد به ۴۰ درصد به نفع دانش‌آموزان بسته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا