مسئولان امنیتی با جدیت دست مخلان اقتصادی را از سودجویی قطع کنند/افزایش مشکلات کشاورزان با واردات بی‌رویه

به گزارش بصیرنیوز،حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار با اشاره به اهمیت موضوع وقف، اظهارکرد: پرونده خیرات یک فرد پس از مرگ با داشتن فرزندان صالح، کتاب‌ و وقف برای امور خیریه باز می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اولیا و مربیان مدرسه باید ارتباط خوبی با هم داشته باشند تا در زمینه تربیت فرزندان اتفاق‌های خوبی صورت گیرد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: متاسفانه به‌علت شیوع بیماری کرونا مدارس به‌صورت نیمه تعطیل درآمده و دانش‌آموزان ارتباط خوبی با مربیان خود ندارند و برای تحصیل باید در فضای مجازی باشند که اگر خانواده‌ها نظارت بر رفتار فرزندان خود در فضای مجازی نداشته باشند امکان خطرهای بسیاری برای فرزندان وجود دارد.

جلالی یادآور شد: والدین باید آگاهی خود را نسبت به فضای مجازی بیشتر کرده تا تهدیدات این بستر را شناسایی کرده و از ورود فرزندان خود به سایت‌ها و شبکه‌هایی که برای فرزند مناسب نیست جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها باید مسیر درست را برای فرزندان خود ترسیم کنند و از کودکی آن‌ها را با مکان‌هایی مانند مساجد و مصلی نمازجمعه آشنا کنند تا فرزند در این اماکن رشد پیدا کند.

امام جمعه فریدونکنار افزود: مسئولان آموزش و پرورش و مربیان هم تلاش کنند تا ارتباط آن‌ها با دانش‌آموزان و خانواده‌ها قطع نشود و برنامه‌ریزی کنند تا در زمان‌های مختلف دانش‌آموزان را به مکان‌های مذهبی و فرهنگی مانند مساجد سوق دهند تا فرزندان امروز جامعه با این مکان‌ها بیگانه نشوند.

جلالی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی زیادی در کشور وجود دارد گفت: مشکلات ما کمبود منابع مالی و نیروی انسانی، ضعف فرهنگی و نداشتن قوانین نیست بلکه مشکل اصلی ما ضعف مدیریت، نظارت و اراده مسئولان است که انگار نمی‌خواهند آن‎ها را برطرف کنند.

وی اظهارکرد: درحالی که مقام معظم رهبری فرمودند که مشکلات اقتصادی نسخه درمان داخلی دارد اما مسئولان ما اقتصاد ایران را در گرو برجام و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داده‌اند که امری بیهوده است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه اراده و ایثار دفاع مقدس از الگوهای رفع مشکلات است خاطرنشان کرد: همانگونه که در جبهه‌ها با اتحاد، اراده بسیجی و ایثار توانستیم جنگ ۸ ساله در برابر دنیا را پیروز شویم اگر دوباره این ویژگی‌ها در مسئولان سطح کشور و میانی وجود داشته باشد می‌توانیم پیروز نبرد اقتصادی باشیم.

جلالی با اشاره به اینکه قوانین دست و پا گیر مانع رشد تولید شده است تصریح کرد: یکی از عوامل بیکاری عدم تولید در کشور است که باید موانع آن برداشته شود.

وی عدم انصاف برخی از کاسبان را موجب گرانی در جامعه برشمرد و گفت: اینکه برخی از بازاریان و کاسبان با بی‌انصافی دنبال قیمت روز برای فروش کالا هستند امری حرام است چراکه فروشنده باید با نرخ سود متعارف کالایی که خریده را به فروش برساند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه مسئولان دولتی باید بر امر جلوگیری از احتکار کالاها نظارت داشته باشند، ادامه داد: انبار کردن کالاها و دپو ماشین که روزانه در کشور کشف می‌شود نشان از عدم نظارت و جلوگیری است که رخ می‌دهد.

جلالی با اشاره به اینکه توطئه‌های امنیتی و سیاسی در کشور وجود دارد یادآور شد: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی باید با جدیت بیشتر وارد کار شوند و کارشکنان ارز را شناسایی کرده، دست آن‌ها را قطع و نگذارند ارزش پول ملی ما دست‌خوش برخی افراد سودجو شود.

وی افزود: طرح‌های نیمه‌کاره باید با تسهیل در اعطای وام، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، سرمایه‌های داخلی و هدایت نقدینگی به سمت تولید تمام شود.

امام جمعه فریدونکنار اظهارکرد: درحالی که شعار امسال جهش تولید است اما واردات بی‌رویه مانند واردات برنج همچنان وجود دارد و مخارج تولید این محصول چندین برابر شده است.

جلالی با انتقاد از بهانه‌جویی‌ها درخصوص کمبود قطعات برای عرضه خودرو خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با اینکه چندین بار برای ساخت و کمک به دولت اعلام آمادگی کرده و اقدام به ساخت موشک و تجهیزات پیشرفته نظامی کرده اما مشخص نیست که چرا از توان این نهاد انقلابی برای ساخت خودرو و دیگر موارد استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اقتصادی ما وابستگی به نفت است که چندین بار توسط مقام معظم رهبری نسبت به پرهیز از این موضوع به مسئولان توصیه شده که هنوز اقدام عملی در این باره صورت نگرفته است.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: تحریم بانک‌های ایران که توسط آمریکا اعلام شده یک جنگ روانی و تبلیغاتی برای ایام انتخابات آنها بوده چراکه این تحریم‌ها از گذشته هم وجود داشته و به نوعی تحریم ثانویه است که اثر خاص اقتصادی در کشور ما ندارد.

جلالی گفت: در شرایطی که کرونا هر روز هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند اما مدعیان حقوق بشر بیماران را از دریافت دارو و مبادلات ارزی خرید دارو محروم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا