اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های کشاورزی فریدونکنار/راه‌اندازی کارخانه فوق مدرن نیازمند اعتبار ۴۰ میلیاردی

به گزارش بصیرنیوز، محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: در سال جاری دو آب‌بندان در مساحت ۹ هکتار به آب‌بندان‌های شهرستان فریدونکنار اضافه شده و همچنین یک آب‌بندان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و اعتبار  لایروبی دو آب‌بندان به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دریافت شده که در مجموع مراحل لایروبی پنج آب‌بندان سطح شهرستان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه آب‌بندان‌های روستاهای بزرگ‌بیشه‌محله و شیرمحله که سالیان متمادی رها شده بود و هم‌اکنون مراحل لایروبی آن انجام شده می‌تواند در زیبایی منطقه، جذب توریست، تامین آب، پرورش ماهی و ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی نقش موثری داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه فریدونکنار دارای ۴۲ آب‌بندان به مساحت ۷۰۰ هکتار است خاطرنشان کرد: این میزان آب‌بندان نسبت به سطح زیرکشت، حدود ۱۵ درصد آب اراضی شالیزاری را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: بزرگترین سر دهنه غرب فریدونکنار پس از ۴۰ سال انتظار در سال جاری به اتمام رسید و کشاورزان منطقه با تکمیل این پروژه توانستند بدون نگرانی اراضی شالیزاری خود را به سطح زیر کشت ببرند و تقسیم حق‌آبه به خوبی صورت گرفت.

هادی‌زاده از تجهیز و نوسازی حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستای نوایی‌محله خبر داد و گفت: برای پروژه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، لایروبی آب‌بندان و آماده‌سازی جاده‌های بین مزارع در روستای نوایی‌محله حدود چهار میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: لوله‌گذاری کم‌فشار در ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری روستاهای زاهدکلا، طوله‌سرا و بی‌نمد انجام شده که در بهره‌وری آب برای کشاورزان بسیار موثر بوده و یک کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال آب برای ۴۰ هکتار از اراضی شالیزاری روستای جزین با اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون تومان درحال انجام است که تا پایان سال تکمیل می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: برای کشت اول در سطح شهرستان بیش از سه هزار و ۷۰۰ تُن کود بین کشاورزان و پرورش‌دهندگان آبزی‌پروری توزیع شده است.

هادی‌زاده از بهره‌برداری پرورش ماهی خاویاری در دهه فجر خبر داد و گفت: همزمان با دهه فجر طرح پرورش ماهی خاویاری با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در روستای نوایی‌محله افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین سردخانه در فریدونکنار با اعتبار سه میلیارد تومان ایجاد شده است، یادآورشد: مجوز راه‌اندازی کارخانه شالیکوبی فوق مدرن در سطح شهرستان برای پوست‌کنی، سفیدکردن، بسته‌بندی سبوس برنج، روغن‌کِشی سبوس برنج و تبدیل کاه برنج به خمیر کاغذ داده شده و برای تکمیل به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با راه‌اندازی این کارخانه گام جدیدی در زمینه کشاورزی شهرستان برداشته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا