نیاز به خرید حدود ۳۰ تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند/اشتغال‌آفرینی مددجویان در اولویت است

به گزارش بصیرنیوز، شهیدالله آقاجانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: هزار خانوار فریدونکناری بالغ بر سه هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۶ دانش‌آموز از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: با شناسایی‌های صورت گرفته تعداد ۳۷ دانش‌آموز فریدونکناری نیازمند تبلت یا گوشی هوشمند برای فراگرفتن آموزش‌های مجازی هستند که تاکنون ۱۱ عدد تبلت خریداری شد و همچنان این نیاز وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار درخصوص اجرای پویش “هر کارمند یک حامی” گفت: تعداد ۲۳ نفر از کارمندان فریدونکناری در این پویش شرکت کردند که هر حامی ماهیانه مبلغ ۱۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

آقاجانپور یادآورشد: در مرحله نخست کمک مومنانه هزار و ۳۷۰ سبد معیشتی به ارزش ۵۴۸ میلیون تومان و هزار و ۳۹۶ پرس غذای گرم برای نیازمندان طبخ و توزیع شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم کمک مومنانه هفت هزار پرس غذای گرم به ارزش ۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و همچنین تعداد ۳۷۰ سبد معیشتی به نیازمندان اهدا شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار افزود: برای هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان، هزار سبد معیشتی به ارزش هر سبد ۲۰۰ هزار تومان در فروشگاه رفاه آماده شده که تاکنون ۶۰۰ خانوار سبدهای خود را دریافت کرده و دیگر خانوارها هم می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و مراجعه به این فروشگاه از این کالاها برخوردار شوند.

آقاجانپور از تشکیل شورای زکات و راه‌اندازی ۱۰ مرکز نیکوکاری در فریدونکنار خبر داد و اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم کمیته امداد فریدونکنار، تاسیس کانون خیرین اشتغال بوده که این خیران با آموزش و اجرای طرح به خانواده‌های تحت پوشش در زمینه اشتغال‌آفرینی کمک‌های خوبی ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ طرح در زمینه مشاغل خانگی ساخت قطعات برق خودرو و هشت طرح در زمینه میوه خشک‌کنی نوشته شده که به ازای هر طرح ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود؛ این طرح‌ها قابلیت اجرا در منازل را داشته و در امر اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش بسیار موثر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونکنار تصریح کرد: سال گذشته در زمینه اشتغال‌آفرینی به ۱۱۰ نفر از مددجویان مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و امسال هم ۵۲ نفر برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به ۲۹ نفر پرداخت شده است.

آقاجانپور یادآورشد: تعداد ۶ مسکن در سال گذشته با همکاری بسیج سازندگی برای روستائیان نیازمند ساخته شد و برای امسال هم ۱۱ خانوار تحت پوشش نیازمند مسکن شناسایی شدند که در مرحله نخست پنج نفر به بنیاد مسکن و بانک معرفی شدند.

وی گفت: در شهرستان فریدونکنار تعداد ۸۲ نفر ایتام و ۱۲۳ نفر بی‌سرپرست و بدسرپرست وجود دارد که هر یک از آن‌ها مبلغ ۲۵۰ هزار تومان درآمد دارند که درحال برنامه‌ریزی برای افزایش سطح درآمد این افراد به میزان ۷۵۰ هزار تومان هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا