پرداخت حدود ۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در فریدونکنار/استفاده ۸۷ فریدونکناری از بیمه بیکاری در سال ۹۹

به گزارش بصیرنیوز، علی شیخ‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ چالش‌هایی در واحد صنفی و واحدهای کارگری ایجاد کرده است، اظهار کرد: دولت در ستاد ملی کرونا برای برطرف شدن این چالش‌ها سامانه‌ای تحت عنوان “کرونا کارا” طراحی کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسته‌های شغلی مانند هتل‌داران، تالارداران، رانندگان شهری و بین شهری از جمله ۱۴ رسته‌ای بودند که می‌توانستند  برای گرفتن تسهیلات کرونایی در سامانه کرونا کارا ثبت نام کنند.

این مسئول یادآورشد: میزان اعتبارات استانی بر اساس تقاضای هر شهرستان که وارد سایت شده و تقاضای وام کرده بودند به بانک های عامل معرفی و نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می‌کردند.

رئیس نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار تصریح کرد: تعداد متقاضی برای دریافت وام در فریدونکنار حدود ۳۶۷ پرونده بوده که مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به خود اختصاص داده و در حال حاضر ۳۴۰ پرونده پرداخت شده و ۲۷ پرونده دیگر باقی مانده است.

شیخ‌علیزاده در ادامه مطرح کرد: مبلغ تسهیلات یکی از فروشگاه‌ها حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که به دلیل انتخاب بانک عامل خود در شهرستان جویبار از دایره ما حذف شدند و این مبلغ از فریدونکنار کاهش پیدا کرد.

وی افزود: واحدهای صنفی فریدونکنار که از بابت بیماری کرونا به آن‌ها آسیب وارد شد تاکنون مبلغ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند و مبلغی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان هنوز باقیمانده که با اتمام پرونده‌ها به صاحبان مشاغل پرداخت می‌شود که البته تا پایان این ماه برای دریافت این تسهیلات فرصت باقی است.

رئیس نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار ادامه داد: مبالغ وام‌ها از ۶ میلیون تا سقف ۱۶ میلیون تومان به ازای هر نیرو بوده و بازپرداخت آن به‌صورت ۳۶ ماهه با کارمزد ۱۸ درصد است.

این مسئول با اشاره به اینکه فریدونکنار در شرایط کرونایی با چالش زیادی رو به رو نشده است، گفت: مشکلات همچنان وجود دارد اما شهرستان فریدونکنار با وجود شرکت‌های توانمند در شرایط کرونایی با درایت خودشان توانستند سرپا بایستد.

شیخ‌علیزاده با بیان اینکه کارآفرینی متأثر از شرایط اقتصادی جامعه است، گفت: کارآفرین کسی است که علاوه بر ایده نو باید ابزار کار را هم داشته باشد که فراهم کردن ابزار کار با شرایط موجود جامعه شاید سخت باشد.

وی افراد جویای کار را به دو دسته تقسیم کرد و ادامه داد: برخی افراد که البته تعداد آن‌ها محدود است هر شغلی را انجام می‌دهند اما بسیار از افراد جامعه به دلیل دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی حاضر به قبول هر کاری نیستند و به‌دنبال شغل پشت میزنشینی  هستنند که این امر موجب افزایش بیکاری می‌شود.

رئیس نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار افزود: پرورش ماهی، پرورش گل و گیاه و فعالیت در زمینه صنایع دستی ازجمله مشاغلی بوده که ما به کارجویان پیشنهاد می‌کنیم چراکه مناسب منطقه فریدونکنار است.

شیخ‌علیزاده اظهارکرد: در فریدونکنار به دلیل وجود فرصت‌های شغلی مردم این شهرستان به‌دنبال شغل نیستند و بیکاری آنچنانی وجود ندارد، بنابراین نگاه ما بیشتر جنبه حمایت و صیانت از نیروی کار است.

وی افزود: وجود فروشگاه‌ها در فریدونکنار فرصت‌های شغلی و زمینه  جذب برای بانوان را بیشتر از آقایان فراهم کرده است.

رئیس نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فریدونکنار خاطرنشان کرد: اشتغال یک موضوع ملی است که تنها یک اداره نمی‌تواند برای افزایش اشتغال یا کاهش بیکاری اقدام چندانی انجام دهد بلکه باید عزم همگانی دراین زمینه وجود داشته باشد.

شیخ‌علیزاده تصریح کرد: در سال گذشته ۱۹۶ نفر و امسال تاکنون ۸۷ نفر در فریدونکنار از بیمه بیکاری استفاده کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا