روایتی از اوج سادگی در اوج اقتدار/ولایت‌مداری، مهربانی و بصیرت از دروس مهم مکتب سلیمانی

به گزارش بصیرنیوز، محمدرضا آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گرامی‌داشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی درخصوص نحوه مطلع شدن از شهادت حاج قاسم، اظهارکرد: خبر شهادت سردار سلیمانی را از رسانه‌ها دریافت کردیم که لحظات غیرقابل باور و به شدت سختی بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از خبر رحلت امام خمینی(ره) واقعه شهادت سردار سلیمانی دومین خبر شوک‌آور زندگی من بوده که موجب بی‌قراری دل‌ها شد.

آزادی با اشاره به حضور خود در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی در تهران یادآورشد: اجتماع بزرگی از اقشار مختلف برای بدرقه سردار سلیمانی آمده بودند که نشان دهنده محبوبیت قلبی این شهید عزیز در دل ملت ایران بود.

این رزمنده مدافع حرم با بیان اینکه دو بار افتخار دیدار با سردار شهید سلیمانی در مناطق عملیاتی سوریه نصیب بنده شده بود تصریح کرد: یک بار که ایشان را ملاقات کرده بودم از ایشان درخواست کردم که دستور دهند تا حضور ما در مناطق عملیاتی تمدید شود که ایشان از این موضوع استقبال کردند و دستور پیگیری دادند.

وی با بیان اینکه بار دوم در منطقه حلب سردار سلیمانی را ملاقات کرده است گفت: درحالی که ایشان یک فرمانده ارشد نظامی و دارای جایگاه حساسی بود اما با سطح پایینی از حفاظت فیزیکی و بدون تشریفات در مناطق عملیاتی حضور پیدا می‌کرد.

آزادی با اشاره به اینکه سادگی، صفا و صمیمیت از جمله ویژگی‌هایی بود که در این دو دیدار به راحتی در سردار سلیمانی قابل مشاهده بود اظهارکرد: حاج قاسم آنقدر راحت و بدون پیرایه بود که اگر فردی در منطقه ایشان را نمیشناخت احساس نمی‌کرد که او فرمانده ارشد جبهه مقاومت و مناطق عملیاتی است.

این رزمنده مدافع حرم ادامه داد: سردار شهید سلیمانی بدون لباس نظامی و درجه و مدال و فقط با یک لباس ساده خاکی در مناطق عملیاتی حضور داشت.

وی با بیان اینکه انتقام سختی از عاملان و آمران شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند “انتقام اصلی غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار است” که باید از نظر فکری و گفتمانی اندیشه‌های سردار سلیمانی توسعه پیدا کند.

این رزمنده مدافع حرم ادامه داد: سردار سلیمانی با شهادت نمرده بلکه در دل ملت ایران و همه امت اسلام و جبهه مقاومت زنده است.

آزادی با اشاره به اینکه ماندگاری سردار شهید سلیمانی در ذهن همه ایرانیان به ابعاد مختلفی از شخصیت ایشان مرتبط می‌شود تصریح کرد: شاید بتوان مهمترین عامل را ایمان، عمل صالح و اخلاص حاج قاسم دانست که  موجب شد ایشان در قلب‌های مردم ایران محبوب باشد.

وی افزود: نبرد با ظلم و ظالم و عدم تظاهر و خودستایی از جمله موارد دیگری بود که می‌توان از آنها به عنوان عوامل محبوبیت سردار دل‌ها برشمرد.

این رزمنده مدافع حرم با بیان ابعاد مختلف مکتب سلیمانی یادآورشد: برای درس‌آموزی در مکتب شهید سلیمانی باید به چند ویژگی مهم این شهید عزیز ازجمله ولایت‌مداری، مهربانی نسبت به زیردستان و خانواده شهدا و بصیرت اشاره کرد.

آزادی ادامه داد: سردار سلیمانی در گفتار و رفتار به ولایت فقیه عشق می‌ورزید و مطیع محض ایشان بود و همچنین در مقابل نیروهای تحت فرمان و خانواده‌های شهدای ایرانی و غیر ایرانی عطوفت به خرج می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم نسبت به شناخت دوست و دشمن بسیار دقیق عمل بوده و در مسائل داخلی و خارجی با تیزبینی و درایت کامل اظهارنظر و برخورد می‌کردند که نشان از بصیرت سردار سلیمانی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا