پرداخت ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌آفرینی/کلنگ‌زنی ساخت ۱۲۰۰ خانه محروم با همکاری بسیج سازندگی

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: سیاست راهبردی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان با اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال های متمادی اعتبارهای خوبی برای اشتغال به کمیته امداد اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: امسال که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان و غیرمددجویان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص داده شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: اولویت اختصاص تسهیلات در این نهاد با خانواده های تحت پوشش، فرزندان و بستگان اصلی مددجویان است و همچنین ۳۰ درصد این اعتبارات به افراد غیرمددجو که برای اشتغال آفرینی به کمیته امداد مراجعه می کنند با انجام استعدادسنجی پرداخت می شود.

عالیشاه با بیان اینکه مبالغ پرداختی تسهیلات کمیته امداد از ۲۰ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان است، یادآورشد: در استان مازندران از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ طرح اشغال‌آفرینی به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ساخت منزل محرومان گفت: با همکاری بسیج سازندگی کلنگ ساخت هزار و ۲۰۰ منزل محرومان به زمین زده شد که برای هر منزل ۵۰ متری مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار مددجو قرار می گیرد که مبلغ ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۵۰ میلیون تومان وام مسکن با تنفس دو ساله و ۲۰ میلیون تومان با همکاری مددجو و خیرین و کمیته امداد تامین می شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: برای هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان لوله کشی گاز و نصب علمک انجام شد و همچنین  ۵۰۰ مورد سرویس بهداشتی و حمام درحال احداث است.

عالیشاه خاطرنشان کرد: با کمک یکی از خیران حدود چهار هزار و ۸۰۰ دستگاه تبلت با مشارکت کمیته امداد تهیه و به خانواده های نیازمند اهدا می شود.

وی تصریح کرد: تعداد ۴۸ هزار و ۷۰۰ خانم سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد مازندران قرار دارند که از این میزان ۱۶ هزار و ۵۶۱ نفر زیر ۵۰ سال و ۳۲ هزار و ۱۳۹ نفر بالای ۵۰ سال بوده و ۴۶ درصد مددجویان شهری و ۵۴ درصد روستایی هستند.

مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهارکرد: دو هزار و ۸۰۰ نفر از ایتام و هشت هزار فرزند طرح محسنین از حمایت‌های مادی و معنوی حامیان و خیران بهره‌مند هستند.

عالیشاه با بیان اینکه همه می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۱۰ هزار تومان به ایتام و فرزندان طرح محسنین کمک کنند گفت: :به نیابت از سردار دل‌ها شهید سلیمانی ۶ هزار نفر حمایت از ایتام و فرزندان طرح محسنین را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به نحوه مشارکت مردم با کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهارکرد: خیران گرامی می‌توانند به صورت حضوری، صندوق‌های صدقات و یا با استفاده از کد دستوری #۱۱*۸۸۷۷* برای مشارکت و کمک به محرومین اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا