جمهوری اسلامی هزینه مقاومت را پرداخت کرده است/ایران در آستانه مرجعیت دنیا

به گزارش بصیرنیوز، سردار محمد مهدی‌نژاد نوری در همایش میثاق نیروهای مسلح با مکتب شهید سلیمانی که به میزبانی نیروهای مسلح شهرستان فریدونکنار برگزار شد اظهارکرد: مقام معظم رهبری عبارتی را در یک سخنرانی داشتند به نام “جهاد کبیر” که معنای ساده آن،  مقابله با دشمن در تمامی زمینه‌هایی که نیت غلبه بر مسلمانان و منابع آن‌ها و تحمیل اراده خود بر امت اسلامی وجود دارد است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دارای ابعاد مختلفی است، خاطرنشان کرد: جهاد سخت، جهاد سیاسی، جهاد اقتصادی و جهاد علمی از ابعاد مختلف جهاد محسوب می‌شود که جمهوری اسلامی در تمامی این مقاطع شهید داشته و در آینده هم به دلیل رویارویی با دشمن این راه همچنان ادامه دارد.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در افکار عمومی شاید عرصه علم یک عرصه بی‌طرفی تعریف شده و خیال شود تمام دنیا منزلت افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را حفظ کرده و با آن‌ها کاری ندارند اما زمانی که عرصه علم در مقابل با دشمن و جلوگیری از اهداف پلید آن‌ها قرار می‌گیرد، عناصری که در این عرصه کار می‌کنند مانند شهید فخری‌زاده مورد هدف دشمن قرار می‌گیرند.

مهدی‌نژاد نوری یادآورشد: شهید محسن فخری‌زاده هیچ کاری به غیر از فعالیت علمی انجام نداده بود اما جرم ایشان از نظر دشمنان انقلاب اسلامی این بود که وارد منطقه ممنوعه علمی جهانی شده و جمهوری اسلامی نباید این اقتدار را به‌دست آورد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات شگرفی در زمینه علمی ایجاد شده که به برکت نعمت انقلاب و نوع نگاهی است که اسلام و رهبر عزیزمان به آن دارند و همیشه جوانان و اهل علم را به مجاهدت توصیه می‌کنند.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مقام معظم رهبری علم، فرهنگ و اقتصاد را از جمله عوامل مهم اقتدار ملی می‌دانند گفت: دشمن برای اینکه نگذارد ما به اقتدار برسیم با ترویج ولنگاری فرهنگی، تحریم و کارشکنی اقتصادی و ترور شخصیت‌های علمی تمامی این عرصه‌ها را مورد هدف قرار داده است.

مهدی‌نژاد نوری افزود: یکی دیگر از شیوه‌های دشمن، القای ناتوانی در ذهن افرادی است که در عرصه علمی کار می‌کنند و در تلاش هستند تا آن‌ها را ناامید از رسیدن به سطح بالای علمی کنند اما این درحالی است که ما به قدرت‌های برتر علمی دست پیدا کرده‌ایم.

وی اظهارکرد: با تلاش‌های شهید فخری‌زاده و دانشمندان جوان این مرز و بوم نخستین واکسن کرونا به مرحله آزمایش انسانی رسیده و به زودی در اختیار ملت بزرگ ایران اسلامی قرار خواهد گرفت که جهانیان را وادار به اعتراف توانمندی کشور ایران کرده است.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: وجه اشتراک شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده در اخلاص، روحیه جهادی، شجاعت و تدبیر این افراد بوده که برآمده از انقلاب اسلامی است.

مهدی‌نژاد نوری تصریح کرد: انقلاب اسلامی به افراد مختلف آموزش داده که برای توانمندی باید دارای تدبیر و شجاعت همگام باشند چراکه اگر در میدان جهاد یکی از این دو به هر دلیلی وجود نداشته باشد امکان ضررهای بسیار جبران‌ناپذیر به‌وجود می‌آید.

وی افزود: تبلور شخصیت شهید فخری‌زاده در عرصه علمی است که دانشمندی بسیار برجسته و دارای مدیریت بر پیشبرد بوده و درحالی که دارای تخصص فیزیک است اما در زمینه دفاع هسته‌ای بسیار عمیق وارد می‌شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به گمنامی و مظلومیت شهید فخری زاده در زمان حیات و فعالیتش یادآورشد: این هم یکی از درس‌های انقلاب است چراکه هیچ فردی نمی‌تواند بگوید من در خدمت انقلابم اما دنبال نام و نشان باشد.

مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه برای ملت بزرگ ایران پسندیده نیست که بداند دشمن چه طرحی دارد و ما بدون محافظ و بی‌پناه باشیم، ادامه داد: رژیم صهیونیستی دارای ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای اثبات شده است که این موضوع نیازمند آمادگی دفاع در سطح بالا بوده  چراکه دفاع یک امر مشروع است.

وی با بیان اینکه لقب دانشمند دفاعی و هسته‌ای که از سوی مقام معظم رهبری به شهید فخری‌زاده داده شده برازنده ایشان است گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با آشنایی از این شهید، توانمندی‌های او را برای خود تهدید دانسته و دست به کار وقیحانه‌ای زده‌اند.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده و شهید سلیمانی یک عمر مجاهدت داشته‌اند اظهارکرد: مرگ طبیعی برای کسانی که عمری در راه انقلاب زحمت کشیدند یک خسران است.

مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه خداوند متعال، رهبری عزتمندانه، مردم و توانمندی نیروهای نظامی و دفاعی به اوج قدرت رسیده است.

وی با بیان اینکه هزینه مقاومت جمهوری اسلامی پرداخته شده و کشور ایران در آستانه جهش‌های بزرگ قرار دارد تصریح کرد: با حضور جوانان و مردم عزیز، ساز و کارهای بسیار خوبی در کشور برپا شده و با صبر و تاکید بر آن‌ها می‌توانیم به‌صورت جهشی به همه زمینه‌ها دست پیدا کنیم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در آینده نه چندان دور، کشور ایران سرآمد بسیاری از کشورهای دیگر می‌شود و به زودی به مرحله مرجعیت می‌رسد.

مهدی‌نژاد گفت: اگر فایزر و شرکت‌های غربی واکسن ساخته‌اند بنابر اعلام رسمی خود مبلغی در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند اما ۶ واکسن که در ایران مورد تحقیق قرار گرفته و سه عدد آن به مرحله آزمایش انسانی رسیده به اندازه یک صدم واکسن‌های خارجی برای آن هزینه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دانشمندان آمریکایی طی یک مقاله اذعان داشته که فخری‌زاده شهید شده اما توانمندی ایران به فخری‌زاده نیست بلکه با این کار زمینه پرورش فخری‌زاده های دیگر آماده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا