بستری بیش از ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان فریدونکنار/دچار مشکل کمبود نیرو هستیم

به گزارش بصیرنیوز، مهدی باقری در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا که در فرمانداری فریدونکنار برگزار شد، اظهارکرد: بیمارستان آخرین خط بیماری کرونا است که اگر تلاش دستگاه‌ها برای مقابله با این بیماری بیشتر باشد فشار بر ما کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه استان مازندران وارد موج سوم بیماری کرونا شده است، خاطرنشان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار از دو هفته گذشته تاکنون شاهد سیر صعودی پذیرش بیماران کرونایی بوده است.

مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار تصریح کرد: درحال حاضر ۴۲ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند که ۶ نفر از این بیماران وضعیت مناسبی ندارند و همچنین دو نفر از بیماران بستری شده که البته برای شهرستان‌های دیگر بوده‌اند فوت شدند.

باقری با بیان اینکه بخش داخلی بیمارستان درحال تکمیل ظرفیت است افزود: تمهیداتی درنظر گرفتیم تا یک بخش پشتیبان داشته باشیم تا اگر بخش داخلی تکمیل شد از بخش دیگر استفاده کنیم.

وی یادآورشد: یکی از مشکلات بیمارستان کمبود نیروی انسانی و کادر پرستاری و بهیاری است که باتوجه به درگیر شدن چند کادر درمانی با بیماری کرونا دچار کمبود نیرو هستیم که البته با سپاه مکاتباتی صورت گرفته تا از نیروهای جهادی و بسیجی در این زمینه کمک بگیریم.

مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار درخصوص چرایی پذیرش بیمار شهرهای دیگر در این بیمارستان، گفت: بیمارستان برای بیمار، محدوده جغرافیایی درنظر نمی‌گیرد و از هر نقطه کشور موظف است که بیمار را پذیرش کند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تعداد تخت‌های فعال و غیرفعال بیمارستان‌ها را در اختیار دارد که می‌تواند نسبت به اعزام بیمار اقدام کند.

باقری با توضیح اینکه چرا برخی از بیماران کرونایی پس از مراجعه به بیمارستان دچار تشدید بیماری می‌شوند، اظهارکرد: باتوجه به اینکه ویروس کرونا پس از چند روز به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند، افرادی که ضعف ایمنی دارند به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و به تدریج وضعیتشان نامناسب می‌شود و امکان دارد بیماری که با پای خودش به بیمارستان مراجعه کرده طی روزهای بعد دچار بدتر شدن وضعیت بیماری شود.

وی خاطرنشان کرد: البته مراقبت‌های بیمارستانی می‌تواند این شدت بیماری را به تاخیر انداخته یا مورد درمان قرار گیرد.

مدیر بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار تصریح کرد: به دلیل فعال شدن دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان، بیماران زیادی از شهرستان خودمان و شهرهای اطراف به بیمارستان فریدونکنار مراجعه کرده و از این دستگاه استفاده می‌کنند.

باقری از راه اندازی بخش icu مقیم در بیمارستان فریدونکنار خبر داد و گفت: یک پزشک داخلی و بیهوشی هر شب در این بخش، مراقب بیماران هستند اما در گذشته اگر بیماری شبانه در وضعیت بدی قرار می‌گرفت فقط به صورت تلفنی با پزشک تماس برقرار می‌شد.

وی تاکید کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا ملاقات عمومی در بیمارستان از بیماران ممنوع است که از شهروندان تقاضا می‌کنیم که به بیمارستان مراجعه نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا