۷ مرحله درخواست از یک غریبه که از شما عکس بگیرد

به گزارش بصیرنیوز،

تنها سفر کردن به سراسر دنیا یک تجربه‌ی با ارزش به حساب می‌آید، و کسانی که این کار را امتحان کرده باشند، از تجربه‌ی خود راضی هستند.به نقل از گردالی تنها یک مشکل در اینجور سفر‌ها وجود دارد و آن هم این است که شخص مسافر هیچوقت در عکس‌های که از سفرهایش میگیرد حضور ندارد، آن هم به این خاطر که کسی نیست که از او عکس بگیرد.

 

۷ مرحله درخواست از یک غریبه که از شما عکس بگیرد

 

اینجاست که دست به دامن غریبه‌ها می‌شویم. عکس‌هایی که غریبه‌ها از ما میگیرند اکثرا خوب از آب در نمی‌آیند.

اما چه انتظاری می‌توان داشت؟ شما اگر از یک نفر محترما درخواست کنید از شما عکس بگیرد، حتی نمیدانید با این پیشنهاد خوشحال می‌شوند یا اصلا بلد هستند یک عکس خوب بگیرند یا نه؟! چند نکته هست که با در نظر گرفتنشان یاد میگیرید چه کسی فرد مناسب برای این کار است و چطور از او خواهش کنید یک عکس خوب از شما بینادازد.

دنبال یک فرد مناسب این کار باشید:

در وضعیتی که معمولا به فکر عکس انداختن می‌افتید، اغلب جایی پر از توریست و آدم‌های رهگذر است. پس انتخاب‌های زیادی برای پیدا کردن کسی که از شما عکس بگیرد دارید. بهتر است فردی را انتخاب کنید که جوان باشد. از آنجایی که آن‌ها می‌دانند چطور با تکنولوژی کار کنند و چطور یک دوربین را برای گرفتن یک عکس خوب دست بگیرند.

خودتان را معرفی کنید:

قدم بعدی خیلی مهم است و باید توجه بیشتری به آن داشته باشید. به جای راه رفتن به سمت کسی و گفتن این جمله که: آیا می‌توانید یک عکس از من بگیرید؟ زمان بیشتری را صرف کنید و چند جمله اضافه‌تر بگویید و در این فرآیند خودتان را معرفی کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که یخ بینتان آب شود و درواقع با آن‌ها گرم می‌گیرید و ممکن است دوست جدید پیدا کنید.

نور را برای آن‌ها تنظیم کنید:

با دوربین خود سعی کنید ابتدا نور را تنظیم کنید قبل از اینکه به دست کسی که می‌خواهد از شما عکس بگیرد برسد، بنابراین این اطمینان برای شما حاصل می‌شود که عکس گرفته شده تیره یا بیش از حد روشن نخواهد بود.

اول یک عکس از آن‌ها بگیرید:

بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که وقتی از کسی می‌خواهید از شما عکس بگیرد، آن‌ها بعد از این که عکس را از شما گرفتند از شما می‌خواهند که از آن‌ها نیز عکسی بگیرید. از آنجایی که می‌خواهید عکس خوبی از شما گرفته شود پس بهتر است ابتدا شما از آن‌ها یک عکس بگیرید تا اینگونه به آن‌ها نشان دهید یک فریم خوب و کادر زیبا چگونه است. در غیر اینصورت ممکن به عکسی از خودتان بدون برج ایفل در پشت سرتان یا حتی برج ایفل در کله خود برسید.

تا حد امکان جهت را نشان بدهید:

حتی اگر به آن‌ها نشان دادید که دنبال چه عکسی هستید، مطمئن شوید که تا آنجایی که ممکن است به آن‌ها دستورالعمل‌های ساده برای یک کادر خوب را می‌دهید؛ و بخواهید که چندین زاویه از شما عکس بگیرند تا انتخاب‌های بیشتری داشته باشید از نتیجه کار.

دوربین خود را روی سرعت بالا تنظیم کنید:

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما این تضمین را می‌دهد که عکس خوبی خواهید داشت استفاده از سرعت بالای دوربین خود وقتی از کسی می‌خواهید که از شما عکس بگیرد. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک یا دو عکس با چشم‌های بسته داشته باشید.

تشکر فراموش نشود:

خوب این آخرین قدم است که رفتار خوب شما را نشان می‌دهد. تشکر کردن و خواهش کردن چند کلمه مهم در زبان و رفتار است که قدرت بسیار قوی دارد. همیشه، همیشه، همیشه تشکر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا