دادستانی فریدونکنار پیگیر قانون ترک فعل مسئولان اجرایی شود/نمی‌گذارم تفرقه‌افکنان به اهدافشان برسند

به گزارش بصیرنیوز، علی‌اصغر باقرزاده در نشست با اصحاب رسانه و هنرمندان فریدونکنار اظهارکرد: فرهنگ، اصل و اساس هر ملتی است که باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد و مقام معظم رهبری هم در این زمینه دغدغه‌های بسیاری دارند.

توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در بودجه ۱۴۰۰

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مجموعه دولت‌مردان در سال‌های گذشته نسبت به امر فرهنگ غفلت ورزیدند و اتفاق خاصی برای توسعه مسائل فرهنگی رخ نداده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش شد تا توجه بیشتر به حوزه فرهنگ شود اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

شهروندان پیگیر مطالبات خود از مسئولان باشند

باقرزاده با تاکید بر پیگیری مسائل مختلف توسط مسئولان مربوطه یادآورشد: در این سال‌ها مشاهده می‌شود که به دلیل اینکه برخی از مسئولان اجرایی به وظایف قانونی خود عمل نکرده یا نمی‌کنند، مردم مطالبات خود را از نماینده مجلس پیگیر می‌شوند که ما هم تلاشمان را برای پیگیری مشکلات مردم انجام می‌دهیم اما امیدواریم که شهروندان نسبت به وظایف و اختیارات نماینده مجلس که نظارت و قانون‌گذاری است آشنا باشند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: افرادی که در زمینه‌های مختلف کمبودها یا مشکلاتی را در مناطق خود یا قوانین کشور مشاهده می‌کنند باید پیگیر آن موضوع باشند تا توسط مسئول مربوطه رسیدگی شود و البته ما به‌عنوان نماینده پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهیم اما اینکه یک فردی مشکلی را فقط برای یک بار اشاره کند و دیگر پیگیر آن نباشد، به‌صورت شفاف بگویم که هیچگاه آن موضوع تحقق پیدا نمی‌کند.

بازگویی موانع اصلی عدم پیشرفت فریدونکنار با لایه احتیاط

وی با اشاره به دغدغه‌های موجود نسبت به مسائل شهرستان فریدونکنار گفت: آنچه که موجب شده فریدونکنار در این سال‌ها به حق خود نرسیده عدم وجود مسئولان پیگیر، یک‌دست، همدل و همراه است که حتی در برخی از زمان‌ها این مسئولان حاضر نمی‌شوند پشت یک میز باهم بنشینند تا یک اتفاق مهم شهری که سال‌ها مغفول مانده را رقم بزنند.

باقرزاده ادامه داد: درحالی که برای یک پروژه میدان‌گاهی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مستقیم و غیرمستقیم اعتبار اختصاص پیدا کرد که به اندازه بودجه پنج سال فریدونکنار است اما هنوز اتفاقی خاصی برای این پروژه صورت نگرفته که اگر بنده بخواهم مستقیم به آن ورود و افراد مانع اجرای این طرح را معرفی کنم با انگ‌های سیاسی مسیر را منحرف می‌کنند.

این مسئول اظهارکرد: مسئولان شهری باید پاسخگوی این مطالبه باشند که سهم بودجه‌های فرهنگی را در کجا هزینه می‌کنند.

برگشت اعتبار احداث زمین ورزشی به دلیل عدم پیگیری مسئولان فریدونکنار

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس خاطرنشان کرد: اگر مردم فریدونکنار مشاهده می‌کنند که برخی اتفاقات به آسانی در شهرهای همجوار رخ می‌دهد اما در این شهرستان دچار پیچیدگی می‌شود به دلیل همراهی مسئولان آن شهرها است اما این همراهی در فریدونکنار وجود ندارد و مسئولان مربوطه به حرف‌ها و توصیه‌های ما توجهی ندارند.

وی با مثالی از این عدم همراهی گفت: درحالی که اعتبار احداث دو زمین ورزشی چمن مصنوعی برای شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار اختصاص داده شد و مسئولان بابلسر به سرعت یک زمین را معرفی کردند و کارهای اداری آن را انجام دادند و توانستند بودجه مورد نظر را دریافت کنند اما در فریدونکنار به دلیل عدم پیگیری و همراهی لازم توسط مسئولان، این بودجه برگشت داده شد و به این شهرستان اختصاص پیدا نکرد.

قانون ترک فعل، راه حل برخورد با مسئولان بی‌تعهد

باقرزاده تصریح کرد: بهترین راه برخورد با مسئولانی که وظایف خود را انجام نمی‌دهند قانون نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان است که توسط رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی ابلاغ شده و بنده از دادستان محترم فریدونکنار درخواست می‌کنم تا نسبت به علت انجام نشدن پروژه‌ها در شهرستان پیگیری داشته باشند.

دستاورد ۶۰ میلیارد تومانی برای حوزه‌های بهداشتی، عمرانی و ورزشی

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در طول دوره مسئولیتی خود از هفت ماه گذشته تاکنون یادآورشد: اختصاص تجهیزات پیشرفته با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و راه‌اندازی کلینیک تخصصی برای بیمارستان فریدونکنار، تصویب ۶ طرح ملی از هفت طرح ارائه شده به مجلس با اکثریت آرا مانند بیمه کشاورزی و صیادی که در بین نمایندگان استان مازندران کم‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: کمربندی فریدونکنار که در طول ۱۶ سال به میزان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۲ میلیارد تومان برای این پروژه تامین اعتبار شد و بنابر آخرین صحبتی که پیمانکار و مسئولان مربوطه داشتند تا پایان اردیبهشت ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

باقرزاده با اشاره به اینکه رفع محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کم برخوردار در اولویت است افزود: برای توسعه راه‌های روستایی مانند جاده فرم و شیرمحله اتفاقات بسیار خوبی صورت گرفت و حدود ۹۵ درصد روستاهای فریدونکنار از اعتباری در حدود پنج میلیارد تومان که برای طرح‌های هادی درنظر گرفته شده بهره‌مند شدند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس خاطرنشان کرد: مبلغ سه میلیارد تومان از قرار گرفتن جاده فریدونکنار به آمل در طرح ملی دریافت شد و البته این پروژه که از کمربندی شروع شده و تا روستای شیرمحله ادامه دارد نیازمند اعتبارات بیشتری است.

فریدونکنار در انتظار ناحیه صنعتی

این مسئول با بیان اینکه زیرساخت توسعه فریدونکنار فراهم نیست تصریح کرد: پیگیری‌هایی درحال انجامه تا ناحیه صنعتی در فریدونکنار احداث شود و باتوجه به اینکه زمین‌های این شهرستان به‌عنوان زمین درجه یک کشاورزی محسوب می‌شود به مشکلاتی برخورد کرده‌ایم اما به‌دنبال رفع این ایرادات هستیم تا شاهد اشتغالزایی مناسبی در این منطقه باشیم.

وی یادآورشد: چندین پروژه نیمه تمام ورزشی در فریدونکنار وجود دارد که با اعتباری که از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم امیدواریم که این طرح‌ها به‌زودی بهره‌برداری شوند.

باقرزاده ادامه داد: درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی یکی از نیازهای مهم در فریدونکنار است که می‌تواند به قشر آسیب‌پذیر مانند کارگران بسیار کمک کند و با اهدای زمین توسط خانواده نصیری که ارزش آن درحدود ۵۰ میلیارد تومان است کارهای اولیه شروع شده که امیدواریم طی دو سال این درمانگاه افتتاح شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۰ نام فریدونکنار قرار گرفت که امیدواریم با اعتباراتی که از این بابت به شهرستان اختصاص پیدا می‌کند طرح فاضلاب شهری اجرا شود.

وی با گلایه‌مندی از قرارگرفتن فریدونکنار به عنوان یک شهر کم برخوردار که موجب پایین آمدن سطح این شهرستان می‌شود ادامه داد: باتوجه به اینکه فریدونکنار نام پر آوازه‌ای از نظر معنوی و مادی در کشور دارد، زمانی که ما در بین مسئولان ملی از این شهرستان به عنوان یک منطقه کم برخوردار یاد می‌کنیم مورد تعجب همگان واقع شده و برای این مسئولان سوال پیش می‌آید که چرا شهری با این همه ظرفیت در ردیف مناطق محروم قرار گرفته است.

باقرزاده با بیان اینکه صحبت هایی مانند مسئول بومی و غیربومی هیچ معنایی ندارد اظهارکرد: بنده با قوت برای مردم فریدونکنار تلاش خواهم کرد و افرادی که با تفرقه‌افکنی به دنبال منافع شخصی خود هستند بدانند که به اهدافشان نخواهند رسید.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس خاطرنشان کرد: شهر آستانه‌سرا حدود دو ماه دیگر معرفی و به مردم اعلام می‌شود تا شهرستان فریدونکنار از یک شهر هم برخوردار شود.

لزوم ایجاد مکان مناسب برای عرضه محصولات فرهنگی

همچنین در ابتدای این جلسه محمدعلی هاشم‌پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار اظهارکرد: در فریدونکنار ما از حداقل‌ها برخورداریم و انتظار می‌رود که بتوانیم بخش کوچکی از نیازهای اهالی رسانه و هنرمندان را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ دارای ظرافت و لطافتی است که می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و آثار به جا مانده می‌تواند حرف‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونکنار تصریح کرد: اگر مکان مناسبی برای عرضه محصولات فرهنگی برای گردشگران در فریدونکنار وجود داشته باشد این شهرستان به بلوغ فرهنگی مناسبی خواهد رسید.

هاشم‌پور با اشاره به مشکلات اداری موجود یادآورشد: امیدواریم با همکاری بیشتر این مشکلات برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا