در جلسه بررسی مشکلات پروژه‌های راه و شهرسازی فریدونکنار مطرح شد

مهلت ۵ روزه دادستان فریدونکنار به استاندار برای تعیین تکلیف منطقه حسن‌آباد/مردم از وعده‌های بی‌سرانجام خسته شدند

دادستان فریدونکنار با بیان اینکه دستگاه قضایی در اجرای قانون ترک فعل مدیران جدی است اظهارکرد: استاندار مازندران، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار و دیگر مسئولان مربوطه باید توجه داشته باشند که اگر مشکل منطقه حسن‌آباد تا پایان فروردین ماه برطرف نشود بنابر قانون برای آن مدیر پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، جلسه بررسی پروژه‌های راه و شهرسازی فریدونکنار با حضور باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس، نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار برگزار شد.

لزوم تلاش مضاعف برای جبران عقب‌ماندگی‌های فریدونکنار

علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس اظهارکرد: اینکه از فریدونکنار به عنوان یک شهر کمتر توسعه یافته و کم برخوردار یاد شود موجب شرمساری است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش مضاعفی از سوی مسئولان برای مردم فریدونکنار صورت گیرد خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه عقب ماندگی‌هایی از سالیان گذشته در این شهرستان حاکم شده لازم است تا با تلاش مضاعف مقداری از این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با بیان اینکه مهمترین پیشران توسعه هر منطقه راه دسترسی است تصریح کرد: توجه به پروژه‌های راه و شهرسازی در پیشرفت هر منطقه بسیار تاثیرگذار است.

باقرزاده درخصوص پروژه کمربندی فریدونکنار که سال‌های زیادی نیمه‌کاره مانده است گفت: درحالی که طی دفعات، وعده‌های زیادی برای افتتاح پل کمربندی فریدونکنار از سوی مسئولان مختلف به مردم داده شد اما اتفاقی صورت نگرفت که امیدواریم این بار مسئولان استان به وعده خود که برای روز سوم خرداد است عمل کنند.

وی با بیان اینکه دیگر مردم از وعده‌های بی‌سرانجام خسته شده‌اند یادآورشد: از مسئولان مربوطه می‌خواهم تمام توان خود را بگذارند تا در تاریخ مقرر کمربندی فریدونکنار به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم بابلسر با تاکید بر اینکه در روز افتتاح نباید شاهد هیچ کاستی از سوی هیچکدام از دستگاه‌ها باشیم اظهارکرد: مردم افتتاح‌های صوری را با افتتاح واقعی به خوبی تشخیص می‌دهند و انتظار می رود که به دقت تمامی موارد بررسی شده تا در روز موعود هیچگونه کمبودی مشاهده نشود.

مردم حسن‌آباد ۶ سال در برزخ بین شهر و روستا بلاتکلیف هستند

همچنین در ادامه این جلسه علیرضا برخور دادستان فریدونکنار با اشاره به مشکلات مردم منطقه حسن‌آباد که یکی از پروژه‌های راه و شهرسازی به حساب می‌آید اظهارکرد: بسیار دردآور است که مردم منطقه حسن‌آباد اگر بخواهند در زمین‌های خود به‌صورت اصولی یک بنایی را بسازند نمی‌دانند که برای دریافت پروانه باید به شهرداری مراجعه کنند یا بخشداری و مرجع صدور پروانه کجاست؟

وی با بیان اینکه مردم منطقه حسن‌آباد مقید به اجرا شدن موارد قانونی برای ساخت مسکن هستند خاطرنشان کرد: اما متاسفانه  ۶ سال است که مردم این منطقه در برزخ بین شهر و روستا گیر افتاده‌اند و هنوز برای مراجعه به یک نهاد در بلاتکلیفی قرار دارند.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: حدود دو ماه دیگر به انتخابات مانده و همه انتظار داریم که مردم حضور پرشور در این امر مهم داشته باشند اما مسئولان باید از خود بپرسند که این مردم با چه امیدی به پای صندوق‌های رای بیایند.

برخور یادآورشد: درحالی که روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته یک جلسه با حضور مسئولان اداره کل راه و شهرسازی برای بررسی مشکلات منطقه حسن‌آباد در فریدونکنار برگزار شد و بنابر گفته مسئولان شهرستانی تمامی طرح‌ها و نقشه‌ها برای ارائه در جلسه مسئولان استانی آماده است اما مشخص نیست چرا هنوز این جلسه در استان برگزار نشده است.

چرا آقای استاندار از برپایی یک جلسه برای رفع مشکلات مردم امتناع می‌کند

وی با انتقاد از عدم برگزاری این جلسه توسط مسئولان استانی افزود: آیا برپایی یک جلسه توسط آقای استاندار و مسئولان مربوطه برای تصمیم‌گیری درخصوص مشکلات ۱۰۰ خانواری که از لحاظ  اقتصادی و اجتماعی در طبقه ضعیفی قرار دارند کار سختی است؟

دادستان فریدونکنار با اشاره به اینکه عدم تعیین تکلیف منطقه حسن‌آباد مردم را دچار مشکلات قضایی می‌کند گفت: به دلیل اینکه هنوز حسن‌آباد در محدوده شهری یا روستایی قرار ندارد و بافت مسکونی و غیرمسکونی به خوبی مشخص نیست، ادارات شهرستانی از ارائه خدمات به این منطقه معذوریت دارند که در صورت اقدام، مراتب را جهت پیگیری قضایی به دادستانی معرفی می‌کنند که این امر مردم بی‌گناه را دچار دردسرهای مختلف می‌کند.

برخور همچنین از مدیرکل راه و شهرسازی انتقاد کرد و یادآورشد: آقای مدیرکل شما سه سال در این مسئولیت هستید اما هنوز نتوانستید که مسئولان مربوطه را برای رفع مشکل مردم منطقه حسن‌آباد فریدونکنار دور هم جمع کنید.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در اجرای قانون ترک فعل مدیران جدی است اظهارکرد: استاندار مازندران، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار و دیگر مسئولان مربوطه باید توجه داشته باشند که اگر مشکل منطقه حسن‌آباد تا پایان فروردین ماه برطرف نشود و فردی از این منطقه پس از پایان مهلت تعیین شده به دادستانی مراجعه کرده و از عدم ارائه خدمات توسط دستگاه‌ها شکایتی داشته باشد بنابر قانون برای آن مدیر پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، در این جلسه همچنین درخصوص مجوز بلند مرتبه‌سازی ساختمان‌ها، جاده سبز ساحلی، مجتمع فرهنگی هنری نیایش، اقدام ملی مسکن، طرح جامع و تفصیلی، تور انقلاب، پروژه تعریض محور فریدو‌نکنار به آمل، مشکلات فرزادشهر و غیره بحث و گفت‌وگو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا