مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) مازندران:

مستمری پرداختی کمیته امداد کفاف زندگی نیازمندان را نمی‌دهد/کمک‌های ۱۰ هزار تومانی مشکل گشا است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به اینکه مستمری پرداختی کمیته امداد کفاف زندگی نیازمندان را نمی‌دهد گفت: اگر هر حامی 10 هزار تومان در ماه پرداخت کند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه در جلسه “‘گلریزان مجازی” که با حضور جمعی از مسئولان و خیرین فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهارکرد: از ۱۳ گروه غذایی در ۷۸ نقطه مازندران هر روز قیمت اجناس گرفته می‌شود که بنابر بررسی‌های صورت گرفته برای سیر شدن شکم یک نفر مازندرانی درآمدی به میزان ۷۵۰ هزار تومان نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ای سه نفره را درنظر بگیریم نیاز به درآمدی بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه است که فقط شکم آن‌ها سیر شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران تصریح کرد: مستمری پرداختی از سوی کمیته امداد برای خانواده تک نفره ۲۹۸ هزار تومان، دو نفره ۵۲۵ هزار تومان، سه نفره ۷۰۴ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۹ هزار تومان و پنج نفره و بالاتر مبلغ یک میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

عالیشاه یادآورشد: بالاترین مستمری که برای خانواده‌های پنج نفره پرداخت می‌شود تنها شکم یک نفر و نصف را سیر می‌کند.

وی افزود: کمک‌های مومنانه، توزیع غذای گرم و رزمایش‌هایی که برگزار شد بسیار موثر بوده و موجب شد کمی از دغدغه‌های خانواده‌های نیازمند برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به اینکه مشکلات خانواده‌های نیازمند در زمینه‌های مختلف معیشتی، مسکن و اشتغال است گفت: به لطف برگزاری رزمایش کمک مومنانه بخشی از مشکلات معیشتی نیازمندان رفع شد که در فریدونکنار دو مرحله سبد غذایی و ۵ هزار غذای گرم توزیع شد.

عالیشاه با بیان اینکه کمیته امداد مازندران در طرح ایران مهربان سه هزار نفر یتیم و در طرح محسنین هشت هزار و ۹۰۰ نفر را تحت پوشش دارد افزود: این افراد هزینه‌های مضاعفی مانند خرید پوشک دارند که بنابر برآوردی که صورت گرفته برای افراد تحت پوشش طرح محسنین به ازای هر ماه حداقل مبلغ یک میلیون تومان پوشک باید خریداری شود که در وضعیت بسیار بدی به‌سر می‌برند.

وی با اشاره به مشکل یکی از نیازمندان طرح محسنین اظهارکرد: در ملاقات با یکی از این افراد نیازمند متوجه شدیم که خانواده او حتی پول نان را قرض می‌کند و پوشک او را هر سه روز عوض می‌کنند که دچار زخم شدید شده و در وضعیت بسیار ناراحت کننده به‌سر میبرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران خاطرنشان کرد: ۳۲ هزار نفر حامی برای طرح محسنین و ایران مهربان در استان مازندران فعال هستند اما با حضور این حامیان به‌تازگی سرآنه ایتام به ۳۰۰ هزار تومان رسیده و برای ارتقا این سرآنه نیاز به افزایش حامی داریم.

عالیشاه از راه‌اندازی دبیرخانه طرح ایران مهربان در استانداری مازندران خبر داد و گفت: درحالی که حدود هشت ماه از راه‌اندازی این دبیرخانه در استانداری و فرمانداری‌های سراسر استان گذشته اما هنوز موفقیت خوبی به دست نیامده و نیاز به جهاد داریم.

وی با بیان اینکه اگر تعداد حامیان زیاد شود با مبالغ کم هم می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد یادآورشد: اگر تعداد حامیان ما به ۶۷ هزار نفر برسد و هر حامی ۱۰ هزار تومان در ماه پرداخت کند در طول سال می‌شود ۱۲۰ هزار تومان که سرآنه طرح محسنین و ایتام به یک میلیون تومان می‌رسد.

مدیرکل کل امداد امام خمینی(ره) مازندران تاکید کرد: خانواده‌های نیازمندان از خانواده‌های آبرومند هستند که نیاز به توجه بیشتر خیرین دارند تا مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا