مسئول بسیج سازندگی فریدونکنار مطرح کرد

بسیج سازندگی؛ از خدمت‌رسانی به محرومان تا زمینه‌سازی برای کارآفرینی/۵ میلیارد تومان کمک مومنانه تحویل نیازمندان فریدونکناری شد

مسئول بسیج سازندگی فریدونکنار با اشاره به اینکه این نهاد عرصه خدمت‌رسانی به محرومان و زمینه‌سازی برای کارآفرینی است گفت: در 9 مرحله رزمایش کمک مومنانه بیش از پنج میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده که در قالب بسته‌های معیشتی تحویل نیازمندان شد.

به گزارش بصیرنیوز، روح‌لله باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گرامی‌داشت هفته بسیج سازندگی اظهارکرد: بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۷۹ به دستور مقام معظم رهبری برای پر کردن خلا جهاد سازندگی و ادامه خدمت‌رسانی در مناطق محروم تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه اهداف بسیج سازندگی در ادامه با سیر تکاملی بیشتر، موثرتر و گسترده‌تر شد، خاطرنشان کرد: ایجاد شور و نشاط بین نسل جوان، تشکیل گروه‌های جهادی خدمت‌رسان، کمک به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، کمک به بخش اقتصاد مقاومتی و تهیه بسته‌های معیشتی(خدمات‌رسانی)، آموزش فنی و حرفه‌ای و کمک به بحران‌های طبیعی نیز از فعالیت‌های این نهاد است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ نفر از بسیجیان که اقدام به اشتغالزایی کرده بودند با همکاری کمیته امداد تسهیلاتی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کردند.

باقری با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه آموزش و اشتغال یادآورشد: آموزش کسب و کار برای ۷۰ نفر، ایجاد و راه‌اندازی ۲۰ طرح اشتغال، کاریابی برای ۲۰ نفر از مددجویان مستعد، تامین و بهسازی پنج مورد از فضای کسب و کار، توسعه همکاری با چهار نفر از جهادگران کارآفرین و یک مورد حمایت از طرح‌های نوآورانه از اقدامات صورت گرفته در زمینه آموزش و اشتغال بوده است.

وی درخصوص ساخت منازل برای محرومان و مددجویان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از سال گذشته ۱۰ باب منزل ساخته و ۱۲ باب منزل تعمیر و بازسازی صورت گرفت و همچنین ۵ نفر وام دریافت کرده و ۱۲ نفر به بنیاد مسکن و ۳ نفر به بانک معرفی شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۵۵ صندوق قرض‌الحسنه با هزار و ۸۱۵ نفر عضو و ۱۶۲ گروه تشکیل شده است.

باقری افزود: تاکنون ۴۰۷ نفر از این اعضا مبلغ ۴۹۵ میلیون تومان وام معیشت و ۹۲ نفر مبلغ ۱۴۲ میلیون تومان وام اشتغال دریافت کرده‌اند و میزان جذب خیرین برای صندوق ۲۹۵ میلیون تومان بوده است.

وی یادآورشد: در زمینه جهش تولید و در طرح همگام با کشاورز ۱۰ شبکه راه‌اندازی شده که در هر شبکه دو نفر مهندس کشاورزی به‌کارگیری شده که هر شبکه برای دو روستا و هر روستا چهار منطقه هدف را تحت پوشش دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار ادامه داد: آموزش و توانمدسازی ۵۰ نفر از کشاورزان و باغداران، شناساندن آفات و بیماری‌های مربوط به زمین کشاورزی و باغات، کاهش ۳۰ درصدی سموم مربوط به کشاورزی و باغداری، افزایش ۲۰ درصدی تولید برنج و مرکبات به ازای هر هکتار و کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های کشاورزی و باغداری ازجمله اقدامات صورت گرفته در طرح همگام با کشاورز بوده است.

باقری درخصوص کمک‌های جمع‌آوری شده در رزمایش کمک مومنانه گفت: در ۹ مرحله رزمایش کمک مومنانه بیش از پنج میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده که در قالب بسته‌های معیشتی تحویل نیازمندان شد.

وی اظهارکرد: همچنین کارمندان و کارگران شهرستان فریدونکنار با ۵۴۰ ساعت شیف ایثار در قالب کمک مومنانه توانستند برگ زرینی از خود به ثبت برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا