نماینده ولی فقیه در مازندران:

امام جمعه حلقه وصل بین امت و امام است/مردم مسائل فرهنگی و اخلاقی را از امام جمعه مطالبه کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه امام جمعه حلقه وصل بین امت و امام است گفت: مردم مسائل فرهنگی و اخلاقی را از امام جمعه مطالبه کنند.

به گزارش بصیرنیوز، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه فریدونکنار اظهارکرد: از سویی خوشحالیم که فردی به‌عنوان امام جمعه این شهر انتخاب شده که اهل این منطقه است و می‌تواند به مردم خودش خدمت کند و مسئولیتی که در چندین شهر دیگر بر عهده داشته به خوبی انجام داده و با کوله‌باری از تجربه‌های خوب به فریدونکنار آمده است.

وی خاطرنشان کرد: اما به دلیل اینکه یک خدمتگزار صدوق و عالم که نزدیک به دو دهه در این شهرستان بوده و هم‌اکنون قرار است در سنگر تدریس حاضر شود برای ما نگران کننده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه نمازجمعه بسیار بااهمیت است تصریح کرد: خداوند متعال نمازجمعه را ذکرالله نامیده و دستوری اختصاصی برای شتاب به نمازجمعه صادر فرمودند.

محمدی لائینی ادامه داد: از جمله برکات جمهوری اسلامی اقامه فریضه نماز جمعه بوده که هم اکنون در ۹۰۰ شهرستان و شهر و بخش برپا می‌شود.

وی یادآورشد: نمازجمعه و سنگر امامت به‌عنوان نمایندگی از ولایت و امامت دارند و همچنان به‌عنوان نماینده مردم، دردهای آن‌ها را به گوش مسئولان می‌رساند که به نوعی حلقه وصل بین امت و امام هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: پس از انقلاب اسلامی جایگاه نمازجمعه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد چراکه بسیاری از شهدا درخصوص این امر مهم توصیه به توجه داشتند.

محمدی لائینی با بیان اینکه امام جمعه باید پیگیر مسائل فرهنگی، اخلاقی، معنوی، دینی و ایمانی باشد تاکید کرد: مردم باید اینگونه مسائل را از امام جمعه مطالبه کنند تا مشکلاتی که در این زمینه‌ها وجود دارد برطرف شود.

وی افزود: مشکلات شهری، کشاورزی، معیشتی، مادی و زندگی باید در اولویت بعدی پیگیری توسط امام جمعه قرار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا