رئیس امور توزیع برق فریدونکنار:

وجود رمزارزها در فریدونکنار منجر به تلفات برق می‎شود/احداث نیروگاه کوچک در یکی از روستاها

رئیس امور توزیع برق فریدونکنار با اشاره به اینکه بخشی از ضعف برق به رمزارزهایی که در منازل برخی شهروندان وجود دارد مرتبط می‌شود گفت: یکی از اقداماتی که با جدیت پیگیر آن هستیم، احداث نیروگاه هفت مگاواتی برق در یکی از روستاهای فریدونکنار است.

به گزارش بصیرنیوز، مجید داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به چرایی علت قطعی و افت فشار برق در مناطق مختلف فریدونکنار اظهارکرد: بخشی از ضعف برق به رمزارزهایی که در منازل برخی شهروندان وجود دارد مرتبط می‌شود و همچنین دست‌کاری کنتورها یکی دیگر از دلایل خاموشی‌ها و افت فشار برق است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شهروندان هر سال وسایل سرمایشی و برقی خود را در منازل و مکان‌های اداری و تجاری بیشتر می‌کنند، حجم بار بر روی شبکه افزایش پیدا کرده و توان تحمل این حجم از بار را ندارند که منجر به خاموشی‌های منطقه‌ای می‌شویم.

رئیس امور توزیع برق فریدونکنار با بیان اینکه برنامه‌ریزی خاموشی برق بنابر جدول اعلام شده از سوی این اداره دقیق است، تاکید کرد: اگر شهروندان با خاموشی غیر ساعت اعلام شده در منطقه خودشان مواجه شدند این موارد را با شماره ۱۲۱ به اطلاع ما برسانند چراکه ممکن است به دلایل دیگری مانند پریدن فیوز یا حتی سرقت سیم این قطعی رخ داده باشد که نیاز به پیگیری دارد.

این مسئول با بیان اینکه ۳۵ هزار کنتور برق در فریدونکنار وجود دارد گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم در اوج مصرف برق که بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ است از وسایل برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی و جاروبرقی استفاده نکنند.

داداشی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های موجود باید تغییر پیدا کند، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و اعتباری این امر تحقق پیدا نکرد که امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهتر شدن وضعیت زیرساختی در فریدونکنار باشیم.

وی ادامه داد: طی مذاکره‌ای که با برق منطقه‌ای صورت گرفته قرار شد پست کمپکت(موقت) برق که در خیابان بهشتی مستقر است به یک پست اصلی(روباز) تبدیل شود و این موضوع خوشبختانه در اولویت اختصاص بودجه کشوری قرارگرفته که امیدواریم با تزریق بودجه، مراحل ساخت این پروژه در سال جاری آغاز شود.

رئیس امور توزیع برق فریدونکنار از جذب سرمایه‌گذار برای ساخت یک نیروگاه در این شهرستان خبر داد و یادآورشد: یکی از اقداماتی که با جدیت پیگیر آن هستیم، احداث نیروگاه هفت مگاواتی برق در روستای ازباران فریدونکنار است که با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و عبور از مراحل اداری امیدواریم این امر به زودی تحقق پیدا کند.

داداشی افزود: با احداث این نیروگاه بخشی از برق شهرستان تامین شده، مشکل ضعف ولتاژ و تلفات شبکه برق نیز مرتفع و همچنین اگر نیروگاه‌های اصلی مانند نیروگاه نکا از مدار خارج شد ما با وجود این نیروگاه در فریدونکنار به‌صورت نوبتی به شهرستان برق‌رسانی می‌کنیم.

وی اظهارکرد: با تلاش صورت گرفته توسط همکاران توزیع برق فریدونکنار، برای پایداری شبکه برق منطقه دهفری حدود دو هزار و ۸۰۰ متر شبکه فشار متوسط در جاده شیرمحله احداث شد و تاکنون تعداد ۴۴ تیربرق برکنار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا