امام جمعه فریدونکنار:

نمازجمعه فریدونکنار پیگیر مطالبات مردمی می‌شود/تعداد بالای مخاطبان نشان دهنده ارزش رسانه‌ای نیست

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه ستاد نمازجمعه فریدونکنار پیگیر مطالبات مردمی می‌شود گفت: متاسفانه برخی از فعالان رسانه‌ای که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند به‌دنبال نشان دادن تعداد مخاطبان خود هستند که این نشان دهنده ارزش رسانه‌ای نیست.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در دیدار با اصحاب رسانه فریدونکنار به مناسبت روز نمازجمعه و هفته خبرنگار، اظهارکرد: پنجم مرداد ماه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در تهران بوده که از دستاورد و برکات انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه دور سوم نمازجمعه فریدونکنار همزمان با شروع به‌کار دولت سیزدهم آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این دولت خوشبخاتنه منتصب به احزاب سیاسی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه یک دولت جوان حزب‌الهی و انقلابی است.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: جوان بودن به معنای سن شناسنامه‌ای نیست بلکه به فردی که دارای نشاط کار و حاضر در میدان عمل است جوان گفته می‌شود.

تقی‌پور با بیان اینکه خبرنگاران از جمله اقشار دغدغه‌مند جامعه هستند گفت: دغدغه اصلی خبرنگاران این است که در یک بستر آرام و امن، مطالبات مردم را پیگیری کنند و کرامت آن‌ها حفظ شود که امیدواریم این امر تحقق پیدا کند.

امام جمعه فریدونکنار یادآورشد: ملاک حال فعلی افراد است و اگر رئیس دولت سیزدهم از جاده مصلحت و خدمت به مردم منحرف شود ما با او همان برخوردی را خواهیم داشت که با برخی از روسای دولت در دوره‌های گذشته داشتیم، چراکه ملت ایران با هیچکس عهد اخوت نبسته است.

وی گفت: مردم از تریبون نمازجمعه مطالباتی دارند که نیاز است این انتظارات توسط اقشار مختلف به امام جمعه منعکس شود اما باید این انتظارات دقیق باشد.

تقی‌پور ادامه داد: نمازجمعه دارای دو بُعد عبادی و سیاسی است که باید به هر دوی آن توجه شود چرا که از ارکان نماز است و آن زمان رسالت امام جمعه به درستی مشخص می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار با بیان برخی از انتظارها نسبت به فعالان رسانه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که برای افزایش بازدید مطالب خود هر خبری را منتشر نکنند و خبرنگاران باید محدوده‌های کار خبری خود را رعایت کنند و از لجاجت و قضاوت غیرمنصفانه بپرهیزند.

وی افزود: اصحاب رسانه باید همزمان که از دیگران انتقاد می‌کنند ظرفیت انتقادپذیری را داشته و از ادبیاتی صحیح در نوشتار خود استفاده کنند نه اینکه با ادبیات کوچه و بازاری به‌دنبال تخریب دیگران باشند.

تقی‌پور با انتقاد از برخی اهالی رسانه که فقط به‌دنبال کثرت‌گرایی هستند گفت: متاسفانه برخی از فعالان رسانه‌ای که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند به‌دنبال نشان دادن تعداد مخاطبان خود هستند و به هر قیمتی تلاش دارند تا این تعداد مخاطبان افزایش پیدا کند که این نشان دهنده ارزش رسانه‌ای نیست.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه برنامه‌های نمازجمعه یک کار تشکیلاتی است اظهارکرد: ما به زودی در نمازجمعه فریدونکنار دارای یک ستاد نمازجمعه، دفتر امام جمعه و هیات اندیشه‌ورز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به دنبال دریافت و پیگیری مطالبات مردمی هستیم خاطرنشان کرد: پس از دریافت مطالبات و کار کارشناسی در وهله نخست به مسئول مربوطه تذکر می‌دهیم و از او اقدام می‌خواهیم که اگر آن وقت اقدام خاصی صورت نگرفت در تریبون نمازجمعه به‌صورت علنی مطرح می‌کنیم.

تقی‌پور با اشاره به اینکه مداخله در کار دیگر دستگاه‌ها خلاف قانون است تصریح کرد: بنده به هیچ عنوان در عزل و نصب‌ها دخالتی نمیکنم اما مطالبه مردم را از آن مسئول مربوطه خواهیم داشت و البته در ارائه مشاوره دریغ نخواهم کرد.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: مسئولی که ناکارآمد باشد و در وظایف خود اهمال کند، بنابر قانون با آن مسئول برخورد خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا