مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

۱۸ هزار تُن برنج سفید، محصول کشت اول در فریدونکنار/پیش‌بینی کشت دوم و رتون در ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه 18 هزار تُن برنج سفید از مجموع شلتوک اراضی شالیزاری این شهرستان به‌دست آمده است گفت: پیش‌بینی می‌شود چهار و 700 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به سطج زیر کشت دوم و رتون برود.

به گزارش بصیرنیوز، حمیدرضا معماریان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: در فریدونکنار نزدیک به ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری به سطح زیر کشت اول برنج رفته و متوسط عملکرد شلتوک به ازای هر هکتار پنج هزار و ۳۰۰ کیلوگرم است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع عملکرد شلتوک در اراضی شالیزاری فریدونکنار به ۳۲۰ هزار تُن رسیده که از این میزان ۱۸ هزار تُن برنج سفید به‌دست آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با پیش‌بینی اینکه چهار و ۷۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به سطح زیر کشت دوم و رتون برود، تصریح کرد: احتمال می‌رود چهار هزار هکتار به کشت دوم و ۷۰۰ هکتار به رتون اختصاص پیدا کند.

معماریان با اشاره به اینکه ارقام برنج در فریدونکنار بیشتر بومی و محلی است گفت: کشاورزان فریدونکناری به‌صورت معمول از ارقام طارم محلی برای کشت برنج استفاده می‌کنند.

وی یادآورشد: کشت برنج در چهار هزار و ۹۵۰ هکتار به صورت سنتی و هزار و ۴۰۰ هکتار به‌صورت مکانیزه انجام شده و ۳۱۰ دستگاه کمباین در فریدونکنار در حال برداشت برنج هستند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز به‌صورت شیمیایی و دستی در سطح ۶ هزار و ۳۵۰ هکتار، با وجین کن در سطح پنج هکتار و مبارزه با بلاست برگ و خوشه در سطح ۶ هزار و ۳۵۰ هکتار انجام گرفته است.

معماریان با بیان میزان سموم کشاورزی توزیع شده در کشت اول و دوم اظهارکرد: میزان کود اوره دو هزار تُن، کود فسفات ۶۰۰ تُن، کود پتاس ۳۰۰ تُن و میزان حشره کش استفاده شده در کشت اول و دوم ۴۰ هزار لیتر و میزان قارچ کش پنج هزار کیلو بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا