دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فریدونکنار خبر داد

برپایی ۳۲ موکب اربعینی در فریدونکنار/۵ موکب کار خاص و ویژه ارائه می‌کنند

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فریدونکنار با اعلام این خبر که همزمان با اربعین حسینی در فریدونکنار 32 موکب برپا می‌شود گفت: در این میان پنج موکب کار خاص و ویژه ارائه می‌کنند.

به گزارش بصیرنیوز، روح‌الله پیوسته در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گرامی‌داشت ایام اربعین حسینی اظهارکرد: امسال باتوجه به اینکه شرایط بیماری کرونا اجازه حضور پرشور مشتاقان حسینی را در مراسم اربعین کربلا نمی‌دهد، سعی شد تا با حضور فعالان فرهنگی و مذهبی فریدونکنار حال و هوای اربعین را در شهر فریدونکنار زنده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال با عزم همگانی فعالان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی فریدونکنار قرار است در روز دوشنبه پنجم مهرماه که مصادف شده با اربعین حسینی از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۰ حدفاصل گلزار شهدا تکیه معصوم‌زاده تا گلزار شهدا مسجد امام سجاد(ع) ۳۲ موکب برپا شود که البته از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح با برگزاری زیارت اربعین از راه دور در تکیه معصوم‌زاده برنامه‌ها آغاز می‌شود.

پیوسته ادامه داد: یک برنامه دیگر زیارت اربعین از ساعت ۱۲ در مسجد امام سجاد(ع) و همچنین اقامه نماز جماعت ظهر و عصر اربعین به امامت حجت‌الاسلام تقی‌پور امام جمعه فریدونکنار در فضای باز مقابل گلزار شهدا تکیه معصوم‌زاده برگزار می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی فریدونکنار با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ موکب در قالب امت امام حسین(ع) فریدونکنار برپا شده بود تصریح کرد: امسال به لطف الهی تعداد موکب‌های اربعینی در فریدونکنار بیش از دو برابر سال گذشته می‌شود.

پیوسته با اشاره به اینکه مجموعه‌های فرهنگی مذهبی، هیئات مذهبی، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مهدهای قرآن، مدرسه علمیه و اتاق اصناف از برپاکنندگان این موکب‌ها هستند، یادآورشد: موکب مداحی، موکب منبر، موکب شعر، موکب پذیرایی، موکب واکس و تعمیر کفش، موکب خوشنویسی، موکب درمانی، موکب پاسخ به مسائل شرعی، موکب اربعین مجازی با استفاده از عینک مجازی و عکس با اربعین، موکب دوخت چادر، موکب جمع‌آوری کمک مومنانه، موکب مشق احسان، موکب طب سنتی، موکب کودکانه، موکب کتابخانه، موکب نذر نفس، موکب خاطره و عکس و موکب یادمان شهدا از جمله قالب‌های فعالیتی در موکب‌ها هستند.

پیوسته با بیان اینکه در بین این مواکب چند موکب فعالیت‌های ویژه و خاص انجام می‌دهند گفت: موکب مجمع علما با حضور روحانیون که پاسخگوی احکام و شبهات خواهند بود، موکب کمیته خادمین شهدا که فعالیت‌های فرهنگی و شهدایی به مناسبت هفته دفاع مقدس ارائه می‌کنند، موکب درمانی با حضور پرستاران به امر مسائل درمانی می‌پردازند، موکب فرشته‌های آسمانی هیئت انصارالحسین(ع) که کارهای سفالگری و نقاشی ارائه می‌کنند و موکب مشاوره که پاسخگوی مسائل و مشکلات سبک زندگی و خانواده خواهند بود به‌عنوان پنج موکبی هستند که به نوعی خدمات ویژه و خاص به جاماندگان اربعین عرضه می‌کنند.

وی افزود: برگزاری ایستگاه رادیویی، مسابقه  خاطره، مسابقه عکس اربعین، توزیع محلول و ماسک، پخش کلیپ و ارسال به گوشی، ماشین‌نویسی، نمایش آئینی و دلنوشته در محل موکب‌ها از دیگر فعالیت‌هایی است که در روز اربعین شاهد آن خواهیم بود.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی فریدونکنار ادامه داد: پنج روستا که تا سال‌های قبل در روستاهای خود موکب برپا می‌کردند امسال در مسیر معین شده سطح شهر مواکب خود را برپا می‌کنند.

پیوسته خاطرنشان کرد: اختتامیه برنامه‌های اربعین حسینی اجرای تئاتر آئینی یاس از شب شام اربعین به مدت دو شب با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مصلی فریدونکنار برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا