فرمانده سپاه فریدونکنار:

دفاع مقدس مظهر رویش‌ها و خلاقیت‌های جمهوری اسلامی شد/ترس بلوک شرق و غرب از گفتمان انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به اینکه دفاع مقدس مظهر رویش‌ها و خلاقیت‌های جمهوری اسلامی شد گفت: زورگویان غرب و شرق برای اینکه گفتمان انقلاب اسلامی به‌عنوان یک گفتمان رایج بر آن‌ها غلبه نکند این جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند.

به گزارش بصیرنیوز، محمد برمر در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه فریدونکنار به‌مناسبت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: در مسئله دفاع مقدس باید به سه پرسش پیش رو پاسخ دهیم که چرا جنگ به ما تحمیل شد؟ چه کسانی جنگ را به ما تحمیل کردند؟ و پایان جنگ چه شد؟ تا نسل فعلی و آینده تصویر ذهنی صحیحی از جنگ تحمیلی علیه ملت ایران داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ به ما تحمیل شد و جرم ما این بود که در زورآزمایی دو ابر قدرت شرق و غرب، گفتمان جدیدی در مکتب امام خمینی(ره) به نام گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی در جمهوری اسلامی شکل گرفت.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: این گفتمان در دنیای آن روز جایی برای عرض اندام در نگاه آمریکا و شوروی نداشت اما طرفداران زیادی در دنیای مستضعفان و مظلومان عالم داشت و زورگویان غرب و شرق برای اینکه گفتمان انقلاب اسلامی به‌عنوان یک گفتمان رایج بر آن‌ها غلبه نکند این جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند.

برمر با بیان اینکه شاید در ظاهر جنگ، دشمن اصلی ما فقط ارتش بعث عراق بود یادآورشد: اما در پشت پرده بیش از ۸۰ کشور دنیا با حمایت‌های تجهیزاتی و مالی به حزب بعث عراق کمک کرده بودند.

وی ادامه داد: ارسال ۹ میلیونی مین ضدنفر توسط ایتالیا، فرستادن توپ‌های ضدهوایی توسط بلژیک، تامین ۸۵ درصدی تسلیحات توسط شوروی، هدیه هواپیمای جاسوسی آواکس توسط آمریکا فقط بخشی از کمک‌های کشورهای دیگر به عراق برای جنگ با جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سپاه فریدونکنار با اشاره به اینکه صدام در جنگ بیش از ۶ هزار تُن بمب شیمایی بر سر مردم ایران در شهرهای مختلف ریخت، گفت: شهر آبادان هزار و ۱۷ مرتبه و دزفول ۲۴۱ مرتبه مورد حمله شیمیایی قرار گرفت و حتی بمب‌های رژیم صدام به تهران رسید.

برمر با بیان اینکه دفاع مقدس به خاطر اینکه بر چند مولفه پایدار است مقدس نامیده می‌شود اظهارکرد: جمهوری اسلامی پس از جنگ به‌عنوان معمار یک ایدئولوژی جنگی دنیا شد و تا به امروز الگوی همه مبارزان عالم است.

وی با اشاره به اینکه جنگ ما بر پایه جهاد شکل گرفت و این دو باهم متفاوت هستند خاطرنشان کرد: در جنگ قواعد نظامی تعیین کننده است اما جهاد بر اساس تکلیف و رسالت پاسداری است که همه نهادهای نظامی و مردمی در جنگ از جمله ارتش، جهاد سازندگی و بسیج رسالت پاسداری خود را به خوبی ایفا کردند.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: معنویت، عبودیت و اخلاق رزمندگان به عنوان پایه دوم جبهه محسوب می‌شود که موجب شکل دادن به دفاع مقدس شد.

برمر، ولایت و امامت را از دیگر پایه‌های اصلی جنگ برشمرد و افزود: درحالی که بسیاری از رزمندگان هیچگاه امام خمینی(ره) را از نزدیک ندیده بودند اما او را به‌عنوان ولی فقیه و امام خود اطاعت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ملت ایران و نیروهای نظامی نه تنها با دشمنان خارجی بلکه با عناصر داخلی دشمن هم رو به رو بودند یادآورشد: بنی‌صدر یکی از عواملی بود که مدام به‌دنبال کارشکنی و تمسخر سپاه بود تا این نهاد مردمی نتواند ابتکارات خودش را برای شکست دشمن ارائه کند.

فرمانده سپاه فریدونکنار ادامه داد: همین سپاهی که بنی‌صدرها برای پیشرفت آن مانع‌تراشی می‌کردند و در سال‌های ابتدایی جنگ با کلاشینکف به جنگ با دشمن رفته بود اما در سال پایانی جنگ به موشک‌های دوربرد دست پیدا کرد.

برمر اظهارکرد: دفاع مقدس مظهر رویش‌ها و استعدادها و خلاقیت‌های جمهوری اسلامی شد که همه آن دستاوردها و خون‌آوردها را مدیون خون شهیدان عزیزمان هستیم که در سایه اطاعت‌پذیری از ولایت مطلقه فقیه رقم خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا