امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد

لزوم توجه به حقیقت دفاع مقدس و پرهیز از افسانه‌گرایی/تحقیر آمریکا با عضویت ایران در سازمان شانگهای

امام جمعه فریدونکنار بر لزوم توجه به حقیقت دفاع مقدس و پرهیز از افسانه‌گرایی تاکید کرد و گفت: نقش‌آفرینی ایران در منطقه و پیوستن به سازمان همکاری شانگهای موجب سکوت مسئولان آمریکایی شده که نشان دهنده زیرپا گذاشتن آمریکا است.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین‌ تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: دفاع مقدس از افتخارات ایران اسلامی است و شیرمردانی به پرچم‌داری ولی فقیه توانستند در مقابل دشمنان تا بُن دندان مسلح پیروز شوند.

وی خاطرنشان کرد: درحالی که برخی جریان‌ها به افسانه‌ها میبالند اما به حقیقت‌هایی مانند دفاع مقدس بی‌توجه هستند که امری قابل تامل است و باید نسبت به این جریان‌ها مراقبت کرد.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: انسان اگر بر مبنای تفکر انقلابی، زیر پرچم ولایت فقیه و با توسل بر خدا و ائمه هدی حرکت کند باید بداند پیروز می‌شود.

تقی‌پور با بیان اینکه فریدونکنار مظهر ایمان و اخلاص است، یادآورشد: این شهرستان درحالی که شهدای زیادی تقدیم کرده اما رزمندگان هراسان نشده و با شجاعت مثال‌زدنی به صحنه جنگ وارد می‌شدند و هیچگاه مردم فریدونکنار اظهار پشیمانی نکردند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سران شانگهای و عضویت دائم ایران در این سازمان، گفت: نخستین کشور خاورمیانه که به سازمان همکاری شانگهای پیوست جمهوری اسلامی بوده که موجب خرسندی دوستان و تخریب از سوی دشمنان شده است.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: باتوجه به اینکه دولت سابق تمام توجهش را به سمت کشورهای غربی و برجام برده بود و در خیال این بود که با این توافقنامه می‌تواند مشکلات اقتصادی داخلی را حل کند اما بنابر اعتراف وزیر امور خارجه مسیر انتخاب شده نادرست بوده و بهتر بود که نگاه متوازن به مسائل بین‌المللی می‌کردیم.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه دولت جدید هم نباید تمام نگاه خود را بر کشورهای شرقی متمرکز کند یادآورشد: اعتماد کامل به غرب و شرق ضربه زننده است و باید با توسل به خدا و رنگ و بوی انقلابی مسیری درست را مشخص کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمل انقلابی و رایزنی بر اساس سیاست‌های صحیح، راه‌های سخت را باز می‌کند افزود: درحالی که همچنان تحریم وجود دارد و ما به fatf نپیوستیم اما شاهدیم که رکورد واردات واکسن شکسته شده و ما به عضویت سازمان همکاری شانگهای درآمدیم.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه اجلاس شانگهای در کمترین حالت پنج فایده برای ایران دارد اظهارکرد: فایده اول این بوده که در هیاهوی انزوای ایران به جهان پیام ارسال کردیم که نمی‌توانید در معادلات جهانی ایران را نادیده بگیرید.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: عضویت در سازمان همکاری شانگهای به معنای واقعی برد برد است که می توان از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: کاهش اثرگذاری تحریم و نگاه زورگویانه غرب از دیگر مسائلی است که عضویت ایران در این سازمان به‌دنبال دارد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه سازمان همکاری شانگهای یک سازمان چند محور است ادامه داد: این سازمان دارای ابعاد سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بازرگانی، انرژی، فرهنگی و پولی و بانکی است.

تقی‌پور با بیان اینکه تحقیر آمریکا از دستاوردهای دیگر این عضویت است، گفت: نقش‌آفرینی ایران در منطقه و پیوستن به سازمان همکاری شانگهای موجب سکوت مسئولان آمریکایی شده که نشان دهنده زیرپا گذاشتن آمریکا است.

وی روحیه ایرانی اسلامی را موجب پیروزی در تمامی زمینه‌ها برشمرد و ادامه داد: در رویدادهای اخیر ورزشی با استفاده از مربیان داخلی ما به موفقیت‌های خوبی رسیدیم و در آن‌ها ارزش‌های ایرانی اسلامی رعایت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا