مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

فریدونکنار شهر زیبایی‌های دفاع مقدس است/بی‌مهری برخی مسئولان مازندران در ترویج گفتمان شهدا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه فریدونکنار شهر زیبایی‌های دفاع مقدس است گفت: برخی از مسئولان مازندران برای ترویج گفتمان شهدا بی‌مهری می‌کنند.

به گزارش بصیرنیوز، سردار عبدالله ملکی در مراسم گردهمایی فرمانده‌هان فریدونکنار اظهارکرد: یادگاران دفاع مقدس و فرمانده‌هان نظامی اهل کمال بوده و آشنایی خوبی با سیره شهدا دارند.

وی با اشاره به اینکه مازندران دارای ظرفیت بسیار بالا در زمینه دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: این استان زمان جنگ علاوه بر پشتیبانی از ۱۱ یگان استان‌های مختلف در مقابل منافقین ایستادگی کرده و همچنین نقش مهمی در سازندگی مناطق جنگی از جمله سوسنگرد داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه گنج بزرگی از دفاع مقدس در این استان وجود دارد، تصریح کرد: اما متاسفانه به دلیل برخی بی‌مهری‌ها هنوز نتوانستیم این گنج بزرگ را استخراج کنیم.

ملکی تاکید کرد: جای تاسف است که برخی مسئولان مازندران حاضر به پرداخت هزینه برای حفظ و ترویج آثار و گفتمان دفاع مقدس نیستند.

وی یادآورشد: این مسئولان باید بدانند که با مانع‌تراشی، سنگ‌اندازی و بی‌مهری نمی‌توانند ما را خسته کنند بلکه موجب می‌شوند که ما محکم به کار خود ادامه دهیم چراکه شهیدان به ما آموختند که از سختی‌ها نباید ترسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه فریدونکنار شهر زیبایی‌های دفاع مقدس است گفت: این شهرستان در زمینه دفاع مقدس ظرفیت بسیار بالایی دارد.

ملکی با ابراز تاسف از اینکه هنوز در مازندران آثار فاخری از شهدای شاخص وجود ندارد اظهارکرد: متاسفانه به دلیل برخی کم‌توجهی‌ها هنوز نتوانستیم برای شهید بصیر، شهید طوسی، شهید خلعتبری، شهید شیرودی و شهید منفرد نیاکی که از سرداران و شهدای شاخص مازندران هستند یک فیلم تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون به شدت مشغول فعالیت هستیم تا نقش جهادسازندگی را در دوران دفاع مقدس تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: جهاد مازندران از ابتدای جنگ در جبهه‌ها حضور داشت و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده که لازم است به‌صورت ویژه به نقش جهاد در دوران دفاع مقدس پرداخته شود و البته درحال حاضر چندین کتاب برای جهاد سازندگی نوشته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد:خاطرات فرمانده هان ارتشی را جمع‌آوری کردیم اما بدنه این نهاد انقلابی که دارای آثار غنی از دوران دفاع مقدس هستند هنوز گردآوری نشده است.

ملکی با ابراز گلایه از عدم جمع‌آوری خاطرات رزمندگان کمیته و انتظامی در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل حجم زیاد کار مسئولان نیروی انتظامی و درگیر بودن آن‌ها با مسائل روزمره هنوز اقدامی برای جمع‌آوری و تهیه محتوایی از نقش رزمندگان نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس صورت نگرفته است.

وی یادآورشد: درحال تهیه ۱۲۳ عنوان اثر از لشگر ۲۵ کربلا، یگان‌های رزم مازندران، ارتش و جهاد هستیم اما تاکنون به اندازه یک ریال بودجه از سمت استان برای تهیه منابع کتاب به ما اختصاص داده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا