امام جمعه فریدونکنار:

سپاهیان نیروی دریایی ذلت آمریکا را به نمایش گذاشتند/کلافگی خانواده‌ها از هزینه‌های گزاف دوران بارداری

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه سپاهیان نیروی دریایی ذلت آمریکا را به نمایش گذاشتند گفت: متاسفانه آنقدر هزینه‌های این آزمایشات بالا است که خانواده‌ها دچار کلافگی می‌شوند.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار با اشاره به حماسه‌آفرینی سپاهیان غیور نیروی دریایی، اظهارکرد: باید به سپاهیان عزیز و شریف که بار دیگر شاخ غول بی‌همتای در ذهن جهانیان را شکستند و ذلت آنان را در برابر دنیا به نمایش گذاشتند دست مریزاد گفت.

وی خاطرنشان کرد: درحالی که آمریکا در سال‌های ابتدای انقلاب حوادث سختی را علیه ملت ایران رقم زده بود اما به لطف الهی امروز فرزندان ایران اسلامی با اقتدار مثال‌زدنی نفت دزیده شده کشور را از دست آمریکایی‌ها بازگردانده و ناو آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: ما در جنگ با بلوک شرق و غرب دنیا از آن‌ها زخم‌های زیادی خوردیم اما هیچگاه نتوانستند ملت ایران را به ذلت بکشانند چراکه این کشور از مکتب حسینی درس آموخته است.

تقی‌پور با تشریح مخالفت نظام جمهوری اسلامی با آمریکا، یادآورشد: نظام جمهوری اسلامی برای اینکه ملت و کشور را  از خوی استکباری آمریکا دور نگه دارد و نگذارد ایالت متحده بر منافع ایران مسلط شود همیشه دارای مواضع مخالفت با آمریکا استوار مانده است.

وی با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در پی سخنان چندی پیش رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: صحبت‌های جناب حاج علی اکبری ریاست این شورا که متاسفانه به صورت تقطیع شده در رسانه‌ها منعکس شد حرف به حقی بود چراکه اگر امام جمعه‌ای مبارزه با فساد در برنامه‌اش نباشد امام جمعه نیست.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اهمیت شورای فرهنگ عمومی که روز ۱۴ آبان به نام روز فرهنگ عمومی در تقویم کشور ثبت شده است تاکید کرد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی مشکلات مطرح شده و برای هر مسئله‌ای باید پیوست فرهنگی ارائه شود.

تقی‌پور با اشاره به ضعف برخی از دستگاه‌های اداری فریدونکنار اظهارکرد: متاسفانه با بررسی صورت گرفته مشخص شد که یکی از ادارات فقط توانسته سه درصد اعتبار اختصاص پیدا کرده را برای شهرستان جذب کند.

وی ادامه داد: در بررسی برنامه یکی از ادارات توسط یکی از کمیته‌های نمازجمعه مشخص شد که این اداره تا چهار سال آینده هیچ برنامه چشم‌گیری ندارد که این ضعف ها نباید به صورت شفاف در تریبون نمازجمعه مطرح شود بلکه بنده به‌صورت جدی آن‌ها را در جلسات شورای فرهنگ عمومی پیگیری می‌کنم.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بدون تحقیق و محاکمه هر چیزی که در ذهن‌ها آمد بازگو کنیم چراکه با آبروی افراد بازی می‌شود و در محضر خدا باید پاسخگو باشیم.

تقی‌پور با قدردانی از نمایندگان مجلس به خاطر تصویب طرح حمایت از خانواده و جمعیت، تصریح کرد: کشور ما رو به پیری است که باید در هشت سال آینده این روند اصلاح شود که اگر این اتفاق رخ ندهد دچار چالش‌های فروانی در زمینه‌های اقتصادی و حتی امنیتی می‌شویم.

وی با انتقاد از هزینه‌های گزاف پزشکی و مراقبتی برای خانواده‌هایی که در آستانه فرزندآوری هستند گفت: متاسفانه آنقدر هزینه‌های این آزمایشات که به گفته متخصصین و پزشکان نیازی به انجام برخی از آن‌ها نیست بالا است که خانواده‌ها دچار کلافگی می‌شوند.

امام جمعه فریدونکنار با گلایه از اظهارنظرهای غیراصولی برخی از پزشکان یا کادر پزشکی، افزود: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که پزشکان یا پرسنلی که زنان باردار را در دوران بارداری تحت مراقبت دارند با اظهارنظرهای غیراصولی مانند اینکه فرزندتان دچار نقص عضو یا بیماری است، خانواده‌ها را دچار نگرانی می‌کنند که بعضا فرزندان زیادی بابت همین اظهارنظرها سقط می‌شوند.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: مسئولان و خانواده ها باید بسترهایی را فراهم کنند تا دختران و پسران جوان انگیزه‌های لازم را برای ازدواج و فرزندآوری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا