امام جمعه فریدونکنار تاکید کرد

لزوم مواجهه عقلانی و پژوهش‌محور نخبگان و مسئولان با بیانات رهبری

امام جمعه فریدونکنار بر لزوم لزوم مواجهه عقلانی و پژوهش‌محور نخبگان و مسئولان با بیانات رهبری تاکید کرد.

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهارکرد: همگان در هر مسئولیتی باید از خدا حساب ببرند تا به تقوای حداقلی برسند.

وی با اشاره به در آستانه بودن رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) از بانوان با کرامتی است که روایات متعددی در فضیلت ایشان آمده است.

امام جمعه فریدونکنار با گرامی‌داشت روز کتابخوانی خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه مطالعه ایرانیان پایین بوده درحالی که کتاب می‌تواند انیس انسان باشد تا موجب آرامش فکری و قلبی شود.

تقی پور از مصوب شدن نگارش کتاب فریدونکنار در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد و یادآورشد: درحالی که فریدونکنار دارای پیشنیه قوی در زمینه‌های انقلابی‌گری، کشاورزی، مذهبی، علمی و اعزام به جبهه و غیره بوده اما متاسفانه در تاریخ چیزی برای آن ثبت نشده که به همین دلیل کمیته‌ای برای تدوین کتاب فریدونکنار در دفتر امام جمعه تشکیل شده و گروهی درحال انجام این امر مهم هستند که از مردم و نخبگان می‌خواهیم اطلاعات خود را به دفتر امام جمعه برسانند و ما را در این زمینه یاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مواجهه عقلانی و پژوهش‌محور با بیانات مقام معظم رهبری صورت گیرد، گفت: مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی، نهاد ریاست جمهوری، روسای ادارات، دانشگاه، حوزه علمیه و نهادهای مختلف باید مواجهه عقلانی، پژوهش‌محور و مطالبه‌گر با بیانات رهبری داشته باشند چراکه فهم عمیق و تفهیم مفید باید در رابطه با این موضوع صورت گیرد تا در گفتمان رهبری جریان‌سازی شود.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: عدم مواجهه صحیح با بیانات رهبری آسیب بزرگی را در مجموعه‌های مختلف فرهنگی و انقلابی به‌ویژه مجامع دانشجویی به‌وجود خواهد آورد.

تقی‌پور افزود: اینکه برخی افراد فقط بخواهند به واگویه کردن بیانات رهبری بسنده کنند هیچ ارزشی ندارند و حتی محتواهای رسانه‌ای هم کاری از پیش نمی‌برد.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی مسئولان در خصوص طرح اقتصاد مقاومتی گفت: درحالی که چندین سال مقام معظم رهبری شعار سال را بر محور موضوعات اقتصادی و اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کردند اما متاسفانه برخی مسئولان فقط اجرای این طرح را در حد نصب چند بنر تقلیل می‌دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا